woensdag 8 september 2010

De eerste is af.




Gisteren tussen de buien door heb ik wat Annabel geknipt
 in de tuin. Ik kan wel aan het wachten blijven tot het droog wordt, 
maar dat houdt mij van m'n werk. In de garage mochten ze een 
nachtje drogen, werkt wat makkelijker als ze wat droger zijn.
We kunnen aan de slag...


Het begin is er. Ik draai allemaal kleine toefjes Annabel,
dakpansgewijs, aan een in vorm gedraaid stevig ijzerdraad. Zorg wel 
dat je de toefjes dicht tegen elkaar bind, omdat het geheel straks
indroogt en jammer is als er gaten in vallen.


Zoals je al aan de vorm ziet, heb ik geen krans gemaakt, maar...


een mooi hart


Het eerste exemplaar is af. Op naar de volgende...
Dit vind ik toch wel het leukste wat je kan doen in het najaar,
 kransen maken, van allerlei materialen. Loop het bos maar in en je 
komt van alles tegen. Rozenbottels, hortensia's, hop, klimop, mos,
 ik kan het zo gek niet bedenken of ik kan er wel iets mee. Appeltjes 
die je nu veel in de plantsoenen tegen komt zijn ook erg leuk om in 
kransen te verwerken, en ze ruiken nog eens erg lekker ook. 
En wat dacht je van de zeer decoratieve mispels...

Genieten jullie nog even van dit mooie hart,  
ik ga naar buiten, zie dat de zon er door komt.
Dank je voor je gezellige bezoek

Lieve groet,
Patricia



46 opmerkingen:

It's me zei

Prachtigggg ! je hart zo mooi gedaan....ik ga ook lekker naar buiten....het zonnetje komt door hier ook.....fijne dag liefs Ria...

Karin zei

Mooi hoor, ik maak ze eigenlijk nooit zelf. Nou wilde mijn hortensia's dit jaar ook niet echt, bijna geen bloemen. Geen idee waar het aan ligt.

Home and Lifestyle zei

Wat is je krans mooi geworden! Ik duik zo ook even de tuin in om een paar bloemen van de hortensia te knippen...al is het maar ter decoratie!

Lieve groet, Ingrid

Claudia. zei

Hoi, je hebt weer gave foto's van die mooie (simpele) annabellen, ik heb er ook genoeg van in de tuin.
Zo mooi en zo simpel, daarom ook.
Claudia.

Bij Guusje Thuis zei

Mooi zeg; de Annabella's moeten hier nog de tuin in, dus hopelijk volgend jaar ook genoeg materiaal om mee te freubelen.

Groetjes,
Colinda

Kind An Huys zei

Hij is erg mooi geworden, leuk dat je zo er ook nog binnen van kan genieten!
Hier regent het al de hele dag, ik hoop dat het straks ook hier even droog word, want een beetje frisse lucht kunnen we wel gebruiken!!
Lieve groet, Anne.

Corine(THUIS) zei

Mooi hart! Maar de zon is hier helaas echt niet te zien.. geniet er maar van!
Groeten, Corine(THUIS)

Thea zei

Hoi Patricia,

Wat is dit prachtig!!!!

Groetjes Thea

Mayflower zei

Wauw....Patricia, wat een prachtig bloemenhart is het geworden, heel mooi met het kant en de nostalgische foto.
Ga jij maar heerlijk naar buiten op zoek naar meer natuurlijke materialen om ons straks weer te verrassen met een mooie krans.
Heel mooi gemaakt hoor.
Lieve groet, Mea

Mayflower zei

Ik had net een reactie naar je verzonden en toen zag ik je vraag, dus nog even beantwoorden. De link naar deze webwinkel heb ik in de post van het opstapje staan, als je daar op klikt kom je op die site.
Lieve groet, Mea

Yvonne zei

Wat een prachtig hart Patricia !!
heerlijk is het nu inderdaad dat je van alles uit de natuur kan halen om de mooiste dingen van te maken
ik rijg ook wel eens met de kinderen een slinger van blaadjes, bessen, appel en sinaasappelschijfjes, kaneel enz.
leuk om te doen, en inderdaad erg ontspannend !!
Vind je foto's erg mooi !!! en wat een leuk emaille gruttersschepje :-)
groetjes Yvon

Kom Achterom zei

Mooi je hart hoor!! ennuh ik krijg accuut zin om samen met je op pad te gaan hihih Meestal maak ik alleen mijn pluk en snoeironde!!
Maar ik ben dus niet de enige die alles afloopt.
fijne dag
Yolanda

MODERN COUNTRY zei

Wonderful made!! Hydrangea heart, it could not have been any more beautiful. The images are Inspiring, thank you Patricia

Fijne avond,
Aina

Rumour has it zei

Erg mooi en charmant, die kransen! Ik ben een tijdje uit de ´running´ geweest door werk en andere omstandigheden, maar kom gauw weer wat vaker op visite! :)
Beste groetjes, Marjolijn

Rumour has it zei

Die kransen zijn echt mooi! Ik ben een tijdje uit de ´running´ geweest door werk en andere omstandigheden, maar ik kom gauw weer wat vaker op visite! :)
Beste groetjes, Marjolijn

Claudia Leertouwer zei

Het is met recht een plaatje geworden!

Liefs Claudia

Madelief zei

Hoi Patricia,

Wat is je krans mooi geworden! Ik ga je voorbeeld volgen. Bedankt voor de tips!

Lieve groet, Madelief

Anoniem zei

Hoi Patricia,
prachtig hart. Wij hebben ook veel hortensia's in onze tuin staan en zou deze ook graag verwerken. Kan je mij wat tips geven om zo'n mooi hart te maken ? Alvast bedankt !
Veerle

flowersandhome zei

Oh, wat mooi! Jammer dat de Annabelles bij mij allemaal onmiddellijk bruin zijn geworden, behalve dat ene kleine bloemetje misschien wat ik eergisteren op de stoep vond. Heb er zelfs een post aan gewijd, zo gek zijn we dan ook weer :). Denk dat ik die Annabelle naar een wat schaduwrijkere plek zal moeten verhuizen.
Heel erg bedankt om deze mooie krans en de werkwijze hoe je hem maakte met ons te delen!
Een tijd geleden zag ik op een blog een hart gemaakt met bruidssluier, ook heel mooi. Ik was toen van plan het ook eens te proberen maar is er intussen nog altijd niet van gekomen.
Het regent hier vandaag ook al de godganse dag hoor! :)
Groetjes,
Marian

Ger zei

Ja, Patricia dat is een hart naar mijn hart.......zó mooi gemaakt met die prachtige Annabel.

Leuk om op al die blogs te zien hoe creatief we allemaal zijn in verschillende dingen.

We gaan vast nog meer genieten van wat er allemaal onder jou handen vandaan komt aan kransen.

Compliment en lieve groet!!!
Ger

Stella zei

Wow wát mooi !!!
Lieve groet,Ster

bijzonder-oud zei

Wat een prachtig hart! ik denk dat ik het morgen ook maar eens ga proberen, nog nooit gedaan, maar eens moet de eerste keer zijn toch? :-).

groetjes en een fijne avond nog,
Yolanda

Fågel Blå zei

Ohhh I love your beautiful blog!!!!
And yours wonderful photo!!!!
And the music in here!!!!!
Have a nice evening!
Kathrine

Joan Ottevanger zei

Wat prachtig toch ook maar eens planten een Annabel hortensia.Zie zulke mooie dingen voorbij komen die daar mee gemaakt zijn.Groetjes Joan.

oma leentje zei

Prachtig hart is dat zeg.
Ik ga vrijdag aan de slag.
Vind ze nu te nat, ben bang dat ze bruin worden. En volgende week zaterdag wil ik ze op de "brocante Buiten"verkopen. Dus dan is het misschien ook mooier als ze nog een beetje vers zijn....
Lieve groet, Leni

Marijke van Ooijen zei

Hay Patricia,

Geweldig is dit bloemenhart!
Zo lekker fris en alvast een voorproefje naar de herfst..
Gweldig mooie foto's!

Liefs,
Marijke

lia zei

Leuk hoor opeens zie ik overal van die mooie kransen. Nu dan een hart, maar wel mooi.

Lieve groet Lia

Passione Helena zei

Wauw Patricia, wat heb je dit mooi gemaakt! En je foto's zijn prachtig.

Ik heb ze in manden staan en wil nog steeds een krans aan de deur maken..deze is GE-WEL-DIG! Je geeft me nu wel het zetje om aan de slag te gaan hihi

Geniet van je hart!
Liefs Helena

Room Seventeen zei

Hee, zie mijn berichtje niet staan, volgens mij ging er iets mis.
Ik probeer het nog even opnieuw.

Geartsje zei

Wat een prachtig bloemenhart heb je gemaakt!!! Ziet er zo mooi uit.
En ook de mooie foto's die je er van hebt gemaakt zijn een compliment waard!!!!
Groetjes van Geartsje

Janet zei

Hoi Patricia,
Mooi hoor, en ik ben het helemaal met je eens ,de herfst heeft zoveel moois te bieden,waar je leuke dingen mee kan doen.

Groetjes, Janet

Jeanette zei

wat maak jij er weer wat moois van, je bent goed met kransen hè? Droogt annabel; net zo als hortnsia? ik heb wel hortensias in de tuin maar de bloemen zijn helemaal niet mooi dus ik ga er ook maar geen kransen van maken. Ik vind kransen maken ook altijd prachtig van mooie najaarsmaterialen maar ik vind het ook altijd wel weer veel werk, je moet zoveel hebben om een beetje een krans te vullen. Ik vind dat je ook prachtige foto`s van je mooie hart hebt gemaakt.

lieve groet, Jeanette

Unknown zei

Prachtig!!!!wat een mooi hart is het geworden!
Lekker he om zo bezig te zijn :-)
groetjes karin

Bonjade zei

Een hart vol liefde....prachtig gemaakt.....
En wat een mooie groene frisse kleur.
Genieten
Fijne dag
Liefs

Hannekie(Sisterly) zei

dit vind ik echt zo mooi he. ik ben niet heel handig met planten en bloemen helaas. ik heb nog een metalen hart dus misschien moet ik het toch maar gaan proberen,,,,
gr hannie

Carre zei

Hoi patricia:)
waaaaat je mooi gemaakt super idee..ik vind dat zeer mooie harte Annabel.ik zie u ook graag emaille kan:)beste groetjes Karolina

casa nostra zei

wat een prachtig hart heb je gemaakt. een paar jaar geleden heb ik ook een krans van de annabel gemaakt en die hangt nog steeds. wel verkleurd natuurlijk maar dat vind ik niet erg. dit jaar zijn mijn hortensia's en ook de annabel maar erg klein gebleven, dus daar kan ik nu niet zo veel mee. mooie foto's heb je er ook weer van gemaakt.

Marge zei

Dear Patricia,

I came to your blog to relax and here I can really relax with your really beautiful photos and music, so thank you so much!!:)

Your wreath is wonderful!!

Big hugs to you!!!

@nne zei

ZOOOOO mooi ... pure poezie zoals de muziek! Liefs, @nne

Jeanette zei

Wat een mooie kranzen heb je gemaakt, ik zou bijna zeggen, kopen?

Groet,
Jeanette

Linda zei

Wauw wat mooi weer. Het is een plaatje. Van de week ga ik het toch ook eens proberen. Fijne week nog, Linda

Sonja zei

Hoi Patricia.. wat mooi en oh zo heerlijk om te doen!! Mijn favoriet ook.. kransen maken. Hoop dat ik er binnenkort weer tijd voor vrij kan maken..

Groetjes, Sonja

Huis, Tuin en Quilt zei

hey Patricia,

Heel mooi hoor je krans en zo mooi gefotografeerd!
Ik maak zelf ook graag kransen en ga dit hart ook eens proberen want meestal maak ik ze rond, weer een nieuwe uitdaging!

Groetjes Susan.

Henny zei

Goh net als Hennie, ik had als 1e (toevallig) een berichtje achter gelaten nu is die weg ?

Fijn weekend, geniet van je mooie maaksels, BB

Anita zei

Oh Patricia, je hart uit Annabell is heel leuk!

Dank je wel voor je lieve je bezoek op mijn blog. Ik kan ook een beetje nederlands schrijven maar niet zo goet. Maar verstaan kan ik helemaal veel!

Groetjes uit Duitsland
Anita

maría cecilia zei

A so very beautiful hydrangea hear wreath, looks soooooo pretty!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...