zondag 24 maart 2013

Shoppen in Gent..




Als eerst wil ik jullie graag bedanken voor de 
lieve reacties op mijn vorige blogpost.
Altijd fijn om te mogen ontvangen en
 helemaal na het maken van deze fotoreportage.
De foto's zijn in goede handen ontvangen..


Maar..
na ons verblijf in Pajottenland zijn we gaan shoppen
in het Belgische Gent. Wat een geweldige leuke en
 sfeervolle vintage winkeltjes zijn daar te vinden. En dan
 nog niet eens te spreken over de buitenkant 
van de al die leuke oude pandjes...


En zo loop je de Jan Breydelstraat in. Een klein straatje,
met een tweetal wel hele leuke winkeltjes, The Fallen Angels.
 Het lijkt één, maar aan de linker kant heeft moeder haar winkeltje
 met de mooiste nostalgische kaarten en rechts heeft dochter
 haar eigen winkeltje met vintage spulletjes. Je kan er uren 
snuffelen tussen de mooiste dingen, ogen kom je te kort...



Loop je de deur uit bij The Fallen Angels
steek dan over en ga in het gezellige kroegje
 een bak koffie drinken en bestel er een heerlijk
 stuk Chocolade taart.
Om je vingers bij af te likken..


Ik kan nog wel even doorgaan met de leuke winkeltjes en 
lekker eethuisjes. Ik zou zeggen, stap in de auto en breng 
eens een bezoekje aan het mooie Gent. 
Overigens is het goed te rijden vanaf Brokantie,
het vakantiehuisje waarover ik eerder heb geschreven.
Leuk om daar een overnachting te boeken..

Op naar Gent?

Groet,
Patricia






20 opmerkingen:

Debby zei

Wat ziet dat er allemaal weer gezellig uit. Brengt gewoon een beetje warmte in deze kille dagen.
Heel leuk om mee te mogen genieten.

Groetjes,
Debby

Pascale zei

Uh, ja, ik krijg er al helemaal zin in. Bedankt voor de tips, en je bent er eigenlijk zo. Mooie sfeervolle foto's weer! Groet, Pascale

Unknown zei

leuke reportage weer! gent is echt de moeite waard, alles dicht bij elkaar en ook bij sint-jacobs is er een leuke zondagmarkt met oude retro spullen... Teveel om op één dag te doen, kom dus gerust bij ons overnachten, op een half uurtje rijden ben je er ;) bedankt Patricia voor je vermelding!
www.brokantie.be
www.facebook.com/brokantie
informatie@brokantie.be

It's me zei

Wat een mooie stad is Gent zeg....staat in mijn to do boekje....heerlijke week liefs Ria....xxx

lia zei

Ik ga het zeker onthouden.
Voor als het nog een keer zomer word.

Liefs Lia

idémakeriet zei

O wat een heerlijk stadje is dat he Gent.
Ooit ben ik er eens geweest rond de kersttijd, wat een sfeertje maken ze er daar van.
Kan me voorstellen dat je daar je ogen hebt uit gekeken in al die mooie winkeltjes.
Fijne avond.
Liefs gerda

Unknown zei

ja... belgie is leuk hoor! ik kom er heel dikwijls.
Weer heel andere winkels als hier, als je zo van die brocante winkeltjes houdt, dan moet je beslist eens een keer naar antwerpen gaan. In de kloosterstraat kijk je je ogen uit.

Fijne Avond,
inge, my choice

Indruk zei

Ziet er enig uit. Brugge is ook zo leuk om naar toe te gaan. Lieve groet Pascale

oma leentje zei


Leuke stad is het. We zijn er ook eens een langweekend geweest . Super. Ook de behang winkel van de dames Priem. Is een feestje.
Leuk om het weer eens te zien x liefs

Ger zei

Het trekt ons altijd om naar onze zuiderburen te gaan,weer een hele poos geleden dat we Gent bezochten.
Altijd leuk om attent gemaakt te worden op bezienswaardigheden en winkeltjes.
Bedank voor het delen en bij het zien van je foto's én links krijg ik er helemaal zin in.

Fijne week!!
Lieve groet,
Ger

Unknown zei

Ik ken de winkeltjes die je op de foto hebt gezet :) en dat zijn inderdaad kleine pareltjes!!
Groetjes, Leen

Marjonel M zei

Mooie gezellig foto's, ga ik onthouden...

Fijne week!
Liefs, marjonel

Mayflower zei

Wat een prachtige winkels, ik zie al heel wat spulletjes die ik niet zo laten liggen (zucht)
Om wat steden in België te bezoeken staat ook nog steeds op mijn lijstje en dan zal ik deze tip van jou zeker onthouden.
Het vakantiehuisje zag er ook prachtig uit. Wat heerlijk om daar een paar dagen te vertoeven Patricia.
Ik wens je een fijne week en jij bedankt voor die leuke posten.
Lieve groet, Mea

Hannekie(Sisterly) zei

oo leuk..ben helemaal enthousiast geworden..super..liefs hannie

Miss M zei

Goh, wat lijkt me dát nou een leuke winkel, van moeder en dochter! Zou sowieso nog weleens naar Gent willen, hoor er altijd positieve verhalen over!
Maar weet niet of dat wel zo leuk is met kinderen...

Liefs, Marjolijn ♥

Anoniem zei

Gent is inderdaad een heerlijke sfeervolle stad. Wij zijn er vaker geweest, maar altijd in de zomer. Je kunt dan een leuk boottochtje maken door de stad. En er is een heel leuk kasteel, midden in de stad. Onze kids vonden het destijds prachtig, om daar doorheen te dwalen. Echt een aanrader!!
Ik heb weer genoten van je foto´s, was weer even terug...
Liefs, Peetje

Mirjam zei

Hoi Patricia,
Gent staat al heel lang op ons lijstje. Zeker nadat we anderhalf jaar geleden naar Brugge geweest zijn. Lijkt me wel een heel leuke combinatie, het huisje en dan een bezoek aan Gent. Ik ga het onthouden hoor, zet het even op mijn to-go-lijstje...
Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

Madelief zei

Ontzettend leuk dat je naar Gent bent geweest Patricia. Ik ben er twee jaar geleden geweest, maar heb toen die twee leuke vintage winkeltjes jammer genoeg gemist!

Een fijne week!

Madelief x

Pieta zei

Leuk lijkt me dat. twee winkeltjes naast elkaar, moeder en dochter.
Mooie Leuke foto,s van die huisjes.
Lieve groetjes xxx
Pieta

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...