donderdag 20 juni 2013

Frisse pasta salade




Met de hoge temperaturen van afgelopen dagen
is een frisse salade wel erg smakelijk. Ik heb voor 
jullie een heerlijke pasta salade gemaakt, 
in de hoop dat deze jullie zal smaken..


Ingrediënten:
500 g groen asperges
100 g broccoli
200 g farfalle of macaroni
2 blikjes tonijn op water  a 200 g 
3 eetlepels mayonaise
1 eetlepel pesto
vers gemalen peper
citroensmaak naar smaak

Was de asperges, snijd een stukje van de onderkant en kook
 ze in ruim water beetgaar. Spoel ze in een vergiet onder 
stromend koud water en laat afkoelen. Snijd ze 2 of 3 keer 
door, afhankelijk van de grootte. Maak de broccoli schoon en 
blancheer de roosjes 5 min. in kokend water. Spoel met koud 
water af en laat uitlekken. Kook de farfalle volgens de 
aanwijzingen op de verpakking beetgaar. Spoel de farfalle 
koud af en laat uitlekken. Giet het water van de tonijn en 
verkruimel de vis. Meng de farfalle, stukjes asperges, broccoli
en tonijn voorzichtig in een slabak door elkaar. 
Roer een sausje van de mayonaise, de pesto en verse peper 
en breng de saus tot slot op smaak met nog wat citroensap.
Giet de saus over de salade en schep vlak voor het serveren 
nog een keer door.

Vergeet niet om er een heerlijke witte wijn bij te
serveren en een kan water met wat munt blaadjes.

Bon Appetit!!

Patricia






23 opmerkingen:

Bizzy @ home zei

Klinkt goed, ben dol op pastasalades met dit weer!
Lieve groet, Renny

It's me zei

Dat ziet er lekker uit zeg !!...deze ga ik onthouden en maken.....;-)))...liefs Ria...x !

Verie - vvestywo.blogspot.com zei

Wat heerlijk, en wat leuk gedaan!! Gezellig hoor, geniet van elke post! Het recept schrijf ik even over voor in mijn kookboek en wie weet.. Lieve-groetjes, Verie

Bonjade zei

Hoe laat eten we....?
;)

Fijne avond

Liefs

Marjonel M zei

Dat ziet er smakelijk uit, ga het zeker een keer maken.

Ik heb het geluid een stukje harder gezet van de laptop, heel mooi Olga Szyrowa Ave Maria

Liefs, Marjonel

Gerreke zei

Hmmmmm wat zou ik graag een hapje willen nemen!!!

hokje zei

Dat ziet er heerlijk uit, een ideaal gerecht voor warme dagen!

Lieve groet, Miranda

Indruk zei

Mmm heerlijk! Bedankt voor het recept. Pascale X

Maaike zei

Klinkt lekker en ziet er heerlijk uit! HIer stonden ook pasta salades op het menu met dit weer :)


Groeten Maaike

Anoniem zei

Dat ziet er heerlijk uit! Ga ik zeker eens maken. Dankjewel voor het recept!
Liefs, Peetje

Ger zei

Het ziet er niet alleen lekker uit maar jij weet het ook nog eens op een smakelijke manier te presenteren,het oog wil ook wat.

Persoonlijk zou ik wat verse tonijnsteaks in de gietijzeren grilpan leggen,vis uit blik vind ik niet lekker.

Groetjes,
Ger

Mirjam zei

Hallo Patricia,
Wat een heerlijk recept lijkt me dat, die ga ik beslist een keertje maken hoor. Het water loopt me al in de mond als ik jouw foto's zie..
Ik wens je een heel mooie dag,
Lieve groet,
Mirjam

manon 21 zei

Bon appétit..
Belle journée

Manon

Petra zei

Jammie! Dat ziet er lekker uit. Deze salade zal vast wel op zijn...
Gelukkig heb ik nu het recept :-))

Lieve groet van Petra

Mayflower zei

Wat heerlijk zo'n pasta salade Patricia. Die zal lekker gesmaakt hebben. Je heb er ook weer prachtige foto's van gemaakt.

Fijn weekend.
Lieve groet, Mea

my way of living zei

Het was heerlijk ik kom nog een keer eten

gr. Anita

P.S. Heerlijke muziek heb je op staan.
Ik blijf nog even luisteren.

G-STYLE zei

Ohh dit ziet er echt heerlijk uit , ben gek op dit soort eten dus ga dit zeker een keer maken!

Bedankt voor het lekkere recept en als je nog een keer iets lekkers eet... zet het er maar op ;-)

En net als Anita hierboven , geniet ik ook even van de mooie en rustgevende muziek hier .
Prachtig die violen ....

Fijne zondag Patricia en tot een volgende keer.

Lieve groet Gea

Things and Thoughts zei

Thank you Patricia for this delicious recipe, I think it's also easy to make.

Anoniem zei

Dat ziet er nog eens lekker uit! Ga het snel eens maken. Thnx voor de tip.

Liefs
Wenxx

Madelief zei

Je salade ziet er heerlijk uit Patricia. Deze ga ik onthouden!

Fijne week,

Madelief x

Indruk zei

Bedankt voor je berichtje op mijn blog, leuk dat je eens een kijkje hebt genomen. Ik volg je blog al een tijdje. Fijne avond, Pascale X

idémakeriet zei

We gaan je recept zeker eens uit proberen want die salade ziet er heerlijk uit.
Hopelijk mag je vandaag genieten van wat zonnestraaltjes en lekkere buitenlucht.
Fijne dag.
Liefs gerda

Tussen Wal en Schip zei

Dat zijn met recht heeerlijke plaatjes! Mmjammie!

Lieve groet,
Alberta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...