maandag 4 oktober 2010

Klein prullaria...


Ik hoop dat iedereen vandaag en gisteren net zo genoten hebben van het mooie weer als ik. Gisteren naar een rommelmarkt geweest, natuurlijk buiten, en vandaag heerlijk in de tuin aan de gang geweest. Wat eenjarig goed uit de potten gehaald, bladeren geveegd. Ach je kent dat wel. De mooiste geraniums opgeschoond, die kunnen over een tijdje weer naar binnen, om te overwinteren...


Zoals beloofd zou ik nog laten zien wat ik gisteren voor een klein spul had gescoord. Veel kleine kerstboom kaarsjes. Ze lagen in een bak, zoals je ziet zijn ze niet echt schoon, maar voor de  kerst-decoratie zijn ze goed te gebruiken. Ik heb ze nu in deze kleine weckpot gezet. Misschien heeft iemand een tip hoe ik ze makkelijk schoon kan maken.?


Ook nog een aantal oude bakvormpjes gevonden, die kunnen mooi bij de rest in de pot. Ik heb de pot bijna vol met vormpjes, die zal ik een volgende keer eens laten zien, zoveel leuke vormpjes...


Ondertussen is de schilder met de voordeur begonnen. Dus de krans moest van de deur, deze heeft nu een tijdelijke plek gekregen aan de trap. Ach het staat daar ook wel mooi, het is eens iets anders dan aan een deur...


Ook het keuken raam wordt geschilderd, dus al mijn prullaria moest van de vensterbank af. Ik heb het maar even op een groot dienblad gezet. Want dat komt natuurlijk helemaal onder het stof te zitten en daar zit ik niet echt op te wachten. Volgende week zal ik eens een najaars-schoonmaak gaan houden in mijn keuken...

Liefs,
Patricia

32 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Leuke aanwinsten heb je gekocht...die bakvormpjes zitten hier ook in een glazen pot, staat erg leuk!

En dat geklus in huis...soms is het (hard) nodig, maar niet altijd even handig :-)

Een fijne week! Lieve groet, Ingrid

Alle mooie dingen zei

leuk die vormpjes... ik had er ook een aantal... maar ik ben ze kwijt!?
ik moet nog eens goed kijken want ik kan ze toch niet weggegooid hebben?
ben benieuwd hoe het er straks uitziet als de schilder klaar is
en die pot met vormpjes wil ik ook wel eens zien.. een leuk idee!
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Room Seventeen zei

Nou, ik vind die prullaria tof hoor! Mooie foto's heb je er van gemaamkt, en die krans staat ook hartsikke leuk aan de zijkant van de trap.

Groetjes Hennie

Joan Ottevanger zei

Leuke dingen heb je gevonden hoe je kaarsen schoon kunt krijgen vraag je misschien gewoon met een vochtig doekje?iets anders zou ik ook niet zo weten.Groot gelijk heb je om alles weg te zetten heb ik ook gedaan we zitten in de verbouwing van de keuken dus is erg weinig meer wat er nog staat daar.Groetjes jOAN.

Anoniem zei

hi Patricia,

I am from Barcelona and of course I am going to follow you!!!

Hannekie(Sisterly) zei

ja zo zie je maar ..als je ergens aan begint val je van het een in het ander. maar dan is straks alles lekker klaar. ook weer heerlijk ..leuk vormpjes heb je gekocht. ik hou er ook van
gr hannie

It's me zei

Tja we blijven er druk mee......ik heb ons huis weer lekker gedaan vandaag......ik krijg altijd kerststress ivm de winkel...dan moet thuis alles netjes zijn dan kan ik me daarop concentreren........we zijn al op de goede weg....maar er moet nog zoveel gebeuren.......zal blij zijn als het klaar is......maar wanneer is dat het veranderd met de dag eigenlijk........heb ik zaterdag een knoert van een kast vol met servies en brocante gevuld....komt er iemand die de kast wil kopen.........zuchtttttttttt...klaag niet hoor......natuurlijk leuk.....maar dan kun je weer beginnen............Hellup.......liefs Ria....

Bonjade zei

Ben gek op prullaria...maakt het net even af en net dat beetje extra.
Mooie vondsten en ach ik vind het altijd wel mooi de kaarsjes zo...
Fijne avond
Liefs

oma leentje zei

Misschien kan je die kaarsjes een keertje onderdompelen. In een blikje aubainmarie kaars verwarmen en dan je kleine kaarsjes er even door heen halen. Zo iets? Mooie foto's weer. Heb jij die klimop op een bestaande krans gedraaid? Je vroeg aan mij of ik op die Brocante veel kransen had verkocht nou om presies te zijn 2 . Ze keken en dachten die maak ik zelf . Hoewel ik 15 euro niet duur vond. Maar ja was een errug kakpubliek . Ach ze hangen nu her en der in mijn huis. Liefs Leni

Yvonne - Frl. Klein zei

Dear Patricia,
So nice things! I love your dishes and the little candles!!!!!
Have a nice week,
Yvonne

Unknown zei

Leuk die kleine vormpjes!En kaarsjes kun je altijd gebruiken. Heb geen tip voor je, ik zou ze gewoon in het afwaswater gooien, maar of ze dan nog te gebruiken zijn...
Veel succes met het schilder- en poetswerk!
Nicole

manon 21 zei

c'est tout joli chez toi.

Merci de ton passage.

Bonne soirée

Manon

lia zei

Oh, die schilders en dat stof.... haha. Maar je hebt leuk klein spul gekocht. Kun je niet gewoon met wat water die kaarsjes schoonmaken.


lieve groet Lia

alma zei

Mooi die vormpjes! Die kaarsjes in die glazen bak staan ook leuk.

Wat zal het lekker opknappen met dat schilderwerk maar het is nu even door de zure appel heen bijten.

Groetjes
Alma

Jeanette zei

Ik heb genoten van al je prullaria en wat heb je alles sfeervol op de foto gezet. ik vind je regen gedichtje zo grappig....

lieve groet, Jeanette

Linda zei

Hoi
Ik had ook eens vieze kaarsjes en die had ik gewoon met een vochtig doekje/keukenrol schoongemaakt. Al kreeg ik zie niet helemaal schoon omdat de zand kruimels er wat aan blijven plakken. Nou probeer maar wat. Vandaag ook heerlijk in de tuin bezig geweest. Ook ik zou de pot met bak vormpjes wel willen zien. Heb er zelf ook een paar en misschien ga ik er ook meer sparen voor in een pot. Succes met de schoonmaak.
Fijne week nog, Linda

Draffin Bears zei

Hi Patrica,

It was lovely to discover your beautiful blog, via Marge.
Love the gorgeous photos of the candles and the tin dishes and your pretty music.

Have a happy week
Hugs
Carolyn

Fågel Blå zei

Hello Patricia!
Lovely photos!
So beautiful!
Have a nice week!
I lika your music on your blog!
Kathrine

THE BLACK BARN zei

Daar kan je leuke dingen mee doe met de kerst of eigelijk nu al.

Groetjes,
Miranda

Een sneller kloppend hart zei

Wat heb je leuke spulletjes gescoord zeg...ziet er gezellig uit en ik krijg er kerstkriebels van :)
Heb je weleesn gehoord van de wondersponzen van de Action...die dingen zijn echt gewedlig...heel goedkoop en 't werkt perfcet, je moet 't zelf ervaren...ik weet niet of het werkt bij kaarsjes maar je kan 't wellicht proberen...eenmaal in huis ben je met die sponzen ERG blij, geloof me ;)

Groetjes, Veronique

homemadebysylvia zei

Hallo Patricia,

Wat een prachtige verzameling "prullaria".
En ik heb zeker genoten van het mooie weer. Het was gewoon warm. Dat soort dagen zijn echt cadeautjes in de herfst.
Groetjes Sylvia

Fleurette zei

Hello my dearest Patricia, Your treasures are very beautiful and your decorations are perfect!!!
Have a nice week:))
Big hugs
Fleurette

Servies en Brocante zei

Mooie foto's!!
Ik sta niet dit weekend maar volgend weekend op de herdersfair in balloo, vlakbij rolde.
Is van dezelfde organisatie als orvelte..
kom je langs?? :)
Groetjess

Les Cotrions zei

Your photos are faboulous Patricia! Love your little candles and the ivy wreath on your door! Lovely stuff in your tray!
Wish you a nice day!
Big hugs
Vale

Tomines hjem zei

Love the pictures.. have a nice day!!

Karin Krut zei

Hello Patricia!
Such beautiful pictures! Thank you for your comment in my blog :)
I think it´s 25 euros for the pillowcase. The pillow that I used is 50x50 cm and I pushed it around inside the pillowcase so the corners disappeard :)
Have a nice weekend!
Hugs
Karin

Unknown zei

Hi Patricia, thank you for your sweet comments and for your wishes! I love these pictures...actually I love all your pictures!
Hugs!
Mara

flowing moments zei

Leuke spulletjes die bakvormpjes zijn altijd zo leuk met waxinelichtjes. De krans is ook erg mooi!

P.s ik blijf nog even hangen even de mooie muziek uitluisteren :)

Groetjes Joke

Inspiration i vitt zei

Hi Patricia, you always have so much nice things to show us, it is wonderful and I am so inspired by your beautiful art.Many varm Hugs to you / Ingela.

incasadisilvia zei

CIAO PATRICIA, IL TUO BLOG MI E' MOLTO PIACIUTO...
A PRESTO!
SILVIA

Passione Helena zei

Wat een gezellige foto's zijn er voort gekomen uit een lege vensterbank! En je nieuwe aanwinsten,prachtige spulletjes!
Misschien kan je het voorzichtig afnemen met een beetje sla/olijfolie.Ik roep ook maar wat hoor..maar vaak vind ik dat een wonderlijke werking hebben.
Ben benieuwd naar je pot met bakvormpjes..leuk idee om ze daar in te verzamelen.

Succes met het verfwerk!
Fijn weekend!
Liefs Helena

Sonja zei

Hoi Patricia.. op naar de najaars-schoonmaak ;) Staat nog leuk ook hoor, zo'n vol dienblad..

De vormpjes zijn super..!

Fijne week,

Groetjes, Sonja

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...