dinsdag 25 oktober 2011

Malus appeltjes bol




Appeltjes, 
heel veel Malus appeltjes...


Onze boom hangt er dit jaar flink mee vol.
Maar wat doe je met al die appeltjes?


Ik heb er al heel veel weg gegeven,
maar ben er ook zelf mee aan de slag gegaan.


Benodigdheden:

♥ halve piepschuim bol, 35 cm doorsnede
♥ kleine prikkertjes
♥ mos
♥ heel veel Malus appeltjes

Halveer de prikkertjes, knip van de Malus appeltjes het steeltje.
Ze het Malus appeltje vast op het prikkertje aan de zijde van het steeltje.
Begin bovenop de bol met de appeltjes en werk zo rond naar beneden.
Vul de openingen op met mos. Dit doe je dmv. een prikkertje.

Het is veel werk met een grootst resultaat!


Ik heb geen idee hoelang dit mooi blijft. Ik heb er eens een krans 
van gemaakt, deze bleef erg lang mooi. Misschien dat het buiten nog
langer mooi blijft.

Mocht je deze bol gaan maken, dan wens ik je veel plezier.
Ik vind het zelf een stukje ontspanning, heerlijke bezigheid..

Lieve groet,
Patricia




41 opmerkingen:

Claudia Leertouwer zei

Wat een mazzel dat de vogels zich niet te goed hebben gedaan aan deze schattige appeltjes!

Unknown zei

Lovely compositions and pictures
Hugs
Mari

Ger zei

Wat bof jij met een boom vol malusappeltjes, en ook nog eens van zulk een prachtig ras, het lijken wel kleine sterappels.

En omdat jij weet wat mooi is en altijd zó heerlijk creatief bezig bent met natuurlijke materialen ben ik in de bevoorrechte positie dat jij een van mijn blogvriendinnen bent,ik je volg met veel plezier en zodoende méé kan genieten van dit moois.
Dankjewel, lieve Patricia!!!

En veel succes met waar je mee bezig bent:-),je laat het wel even weten hé....wanneer het zo ver is.

Zo, nou ga ik nog weer even van je prachtige foto's genieten!!!

Fijne dag en lieve groeten!!
Ger

Anita zei

Wij hebben de rode en gele versie van de malus appeltjes.
Inderdaad dit jaar rijkelijk bedeeld ;-)
Prachtig deze creatie zo op je tuintafel.
Ik denk dat je daar vooral buiten nog heel lang plezier van hebt !!!
Lieve groetjes, Anita

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

prachtig is hij geworden heb toevallig een pot ermee gedaan in me laatste post over me keueken had er jammer niet zoveel als jij maar staat wel leuk op de foto ....heerlijk foto's ...fijne dag lieve groet rosita

Mirjam zei

Hallo Patricia,
Wat een prachtige bol heb je gemaakt. Ik vind de kleur geweldig, zeker samen met het mos en zo op dat roestige plateau...
Zal vast wel heel wat tijd in zijn gaan zitten, maar dat was het waard, wat een aanwinst... De krans zal vast ook heel mooi zijn.
Ik wens je verder een heel fijne dag, al is de zon wel helemaal verdwenen en regent het hier nu...
Groetjes,
Mirjam

Bij Guusje Thuis zei

Dit is wel een leuke manier om nog even na te genieten van je malus appeltjes, mooi zo op je tuintafel! Groetjes Colin

@nne zei

malusappaltjes zijn zo dankbaar, je kan er écht de mooiste dingen mee maken! je post is gewoonweg genieten op deze grijze dag! lieve groet, @nne

Mayflower zei

Wow.....dat zijn zeker veel appeltjes, maar wat een prachtige bol en wat staat het mooi op de roestige sokkel Patricia.
Je heb er prachtige foto's van gemaakt.
Lieve groet, Mea

achter de 2linden zei

hey Patricia,
wat mooi geworden zeg!
Ik heb 'm van kastanjes gemaakt, en kerstlampjes er tussendoor gestoken....
groetjes Heidi

André en Inka. zei

Mooi hoor,lijkt me inderdaad heel veel werk maar wel ontzettend leuk om te doen,schitterend,x.

nelleke zei

Ahhhh!! Wat is die MOOI!!!

Wat een werk..maar wat een resutaat..en zo mooi op die roestige schaal. steekschuim..heb ik..prikkertjes ook...maar helaas geen appeltjes..jammer.Maar het kijken ernaar is al heerlijk bij jouw foto`s.

lieve groetjes

Home and Lifestyle zei

Super mooi Patricia! Ik geloof je meteen als je zegt dat het veel werk was, zo ziet het er ook wel uit maar het resultaat is geweldig!

Lieve groet, Ingrid

Hannekie(Sisterly) zei

prachtig...te duur om zoveel appeltjes te kopen maar wat is dit gaaf zeg
liefs hannie

Floor zei

waaaaahhhhh hoe mooi nog mooier dan op fb !

M. zei

GAAF!!!!!!

hopelijk blijft hij een tijdje mooi...

groetjes manuela

Thuis bij Tjits zei

wauw dit is echt heel mooi!! wij hebben ook 2 malusboompjes maar nog klein, dus dit ga ik nog niet redden, maar ga het wel onthouden,, zo leuk!!

dank je voor je lieve reactie!!

lieve groet van Tjits

Met Brocant Label zei

Patricia wat maak je toch altijd prachtige dingen. Deze is ook echt een plaatje en dat uit eigen tuin ! Genieten hoor...

Lieve groet,
Yvonne

Marjon zei

Prachtige foto en heel erg mooi gemaakt....groetjes Marjon

It's me zei

Ik vind het zo mooi !!! echt superrr hoor !!....liefs van mij...xxx...

lia zei

Wat ziet dat er leuk uit.....
En die oude lijsten ook uit je vorige post. Wat zijn er trouwens veel soorten bottels hé.
Ik heb die link meteen aan mijn zus doorgestuurd, die vroeg vandaag toevallig iets over rozenbottels.

Fijne avond, liefs Lia

Bonjade zei

Prachtig resultaat.......mooi op je mooie schaal.
Leuk idee.......moet nog even achter zo'n prachtboom aan ;0)
Fijne avond
Liefs

Ruwmetstijl zei

Mooi hoor de bol met malusappeltjes. Leuk dat jou boom ook zo vol hangt. Ik kan ook blijven uitdelen. Ze zijn prachtig rood.
Geniet ervan,
Ellen

Jolanda zei

Dat ziet er waanzinnig uit! wat een monnikenwerk maar het resultaat mag er zijn, hopelijk blijven de vogels er nog even af:) Lieve groet

bleudelavandou zei

Hallo patricia

Prachtig!! Wij hebben ook dit jaar zo'n malusboomje geplant, en hebben al enkele appeltjes, maar niet genoeg om zo'n prachtige bol te maken, dus wachten tot volgend jaar.

Liefs
marieke

Wilma Bodeving zei

Hoi Patricia,

Wat een prachtig stuk!!

Zou je wat appeltjes willen verkopen?

Dank je wel en ik hoor graag van je.

Wimpy

lien zei

Wat een werk, maar wat mooi!!!!! Echt een blikvanger met dat rood!

Een sneller kloppend hart zei

Wat mooi zeg, jaren geleden freubelde ik ook zo veel met piepschuim, lijmpistolen, ijzerdraad en allerlei bessen, schelpen enz
Inmiddels ligt mijn tic weer ergens anders...ik kan ook niet goed tegen al die rommel die je ervan krijgt, misschien doe ik 't daarom niet meer :)

Hij is in ieder geval prachtig!

Groetjes!

Alle mooie dingen zei

ik hou ze altijd heel.... en ik prik er niets in... anders tenminste dat dacht ik gaat het rotten... en als je ze plakt dan houden ze echt heel lang vol
het ziet er prachtig uit!
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com/

Room Seventeen zei

Mooi zeg! ik heb ook nog een kilo 'tje liggen, maar kom er niet aan toe om iets te maken.
Ik geniet dus maar even van jou creatie ;-)

All Seasons zei

Wilma Bodeving,
zou jij willen mailen over de appeltjes. Mijn email adres staat bovenaan onder de link 'contact'. Ik kan nm niet antwoorden.

Patricia

Hortenzie zei

Hi Patricia,

your pictures are very nice a magic. I love it.

Have a nice day. Eva

Yvonne zei

Geweldig !!
ik heb een aantal weken samen met Femke een krans gemaakt, die is nog steeds heel mooi, dus dit zal ook wel mooi blijven, ik heb het wel buiten liggen trouwens
vind em echt superrrr!!
leuk als je zo'n boom in de tuin hebt
Fijne avond
Groetjes Yvon

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ zei

Lovely photos!!!

flowersandhome zei

Wat een kunstwerkje heb je gemaakt. Veel werk maar heel mooi! Nu wou ik nog meer dat er zo'n sierappeltjesboom in onze tuin stond.
Groetjes,
Marian

Gabi zei

...mosz a-d-o-r-a-b-l-e !!!!
Love
Gabi

Unknown zei

Mooi geworden.

Gerreke zei

Wow wat is die gaaf zeg. Ik ben er helemaal enthousiast van!!! Ooh en wat staat hij mooi zeg. Complimenten hoor!

hokje zei

Dat zijn inderdaad heel veel appeltjes ;) Een arbeidsintensief werkje, maar vaak werkt dit wel ontspannend en het resultaat is super!

Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

lia zei

Nou, jij wist wel wat je ermee zou doen.
En het staat heel leuk zo. Het lijkt me een heel gepriegel maar het is het waard.

Liefs Lia

korting bol.com zei

seems tasty..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...