zaterdag 27 november 2010

Nog meer mooie ballen..


Van de week ben ik bezig geweest met het maken van mosballen. Deze mosballen staan zo decoratief in de tuin, ofwel in de bijna kale wintertuin. En straks helemaal prachtig met een klein laagje poeder sneeuw erop...



Je kan ze zelf heel erg makkelijk maken. Neem een oase bol, leg hier mos overheen en bint het goed vast met groen binddraad. Ik heb dit keer geen oase gebruikt, maar heel eenvoudig een krant tot een prop gemaakt, hierover de mos met binddraad vast gemaakt en het resultaat is net zo mooi. Af en toe een beetje nat sproeien, dan blijven ze mooi groen.



Ook met IJslands mos ben ik aan de gang geweest, hierover volgende keer meer.
Ik heb veel reacties gehad op de bal met beukennootjes hulzen KLIK om die niet wit te maken, ik moet jullie vertellen dat deze nog steeds mooi ligt te wezen zoals hij was. Waarschijnlijk zal deze wel zo blijven, ik wacht gewoon op een sneeuwbui, zodat hij mooi wit wordt...

Een creatief weekend allemaal!

Liefs,
Patricia


35 opmerkingen:

Theemuts Rommelhoekje. zei

Wat een geweldig leuk idee !!!
Bedankt ,ik ga er wat mee doen ....
Gezellig weekend ,groetjes Romkje.

Alle mooie dingen zei

mooi die mosballen... wel grappig jaren terug heb ik deze ook gemaakt net als de beukennootjes ballen het stond toen in de seasons.. maar het blijft leuk he?
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Mayflower zei

Wat staat dat mooi Patricia en wat een leuk idee. In de nieuwe Seasons zag ik ook al zoveel leuke ideëen met ms, zoals sterren beplakt met mos.
Ik ga van de week ook maar aan de slag met mos.
Fijne avond.
Lieve groet, Mea

hokje zei

Wat een leuk idee, ga het volgende week ook uitproberen; bedankt voor de tip en je uitleg!

Fijn weekend,
Miranda

Tierlantijn zei

Wat een schattige pluizebolletjes!!

Groetjes!!

Hannekie(Sisterly) zei

wat een gaaf idee...dit ga ik zeker onthouden. gr hanniie

http://truutske.blogspot.com zei

Wat 'n leuk idee Patricia. Ik ga dit absoluut ook proberen...zo gezellig op 'n schaal op de buitentafel vooral als er 'n wit laagje op komt. Bedankt voor de tip en fijne avond, Trudie.

G-STYLE zei

Jaa hier hou ik ook van , mooi maar eenvoudig en met een laagje sneeuw helemaal perfect natuurlijk .....

Wat is je handdoeken-rek mooi joh , goede keus van je man, heerlijk als ze daar ook voor hebben he....

Nou fijn weekend verder , lieve groet van Gea

kienkele zei

Bedankt voor dit inspirerende idee Patricia, ik ga er zeker iets mee doen, kan op mijn tafel bij de voordeur wel wat groenaccenten gebruiken! Hele fijne avond nog, groeten, Tineke

Thuis bij Tjits zei

leuk idee, kun je veel dingen mee doen, lekker hè dat freubelen:)
fijne zondag,
lieve groet Tjitske

Fia zei

Wat is dit ontzettend leuk zeg!!
IK ga je ideetje van je pikken hoor en zo eenvoudig te maken.
Dat maakt het nog leuker!

Groetjes Fia

It's me zei

Ik vind ze mooi Patricia....leuk gedaan !! welterusten ik denk dat je al slaapt onze visite is net weg........fijne dag morgen....liefs Ria.....

by kuzz zei

Mooi zeg, en idd..een klein laagje sneeuw zou erg mooi zijn!
Fijne dag,
groetjes Erna

Unknown zei

Wat een leuk idee!!
Staat zo mooi,en inderdaad straks hopelijk een dun laagje sneeuw erop helemaal geweldig!
fijne zondag groetjes karin

Anja zei

Leuk idee, geeft de tuin idd wat extra's!
Ben benieuwd wat je volgende post met het ijslands mos wordt!
Fijne zondag groetjes Anja.

Tanja zei

Leuk die ballen zo en ik denk dat als je een krant gebruikt dat die ook goed het vocht teruggeeft aan het mos, dus eigenlijk een hele goede oplossing.
Ik vind het er wel heel mooi uitzien.
Groetjes
Tanja

WEERspiegeling zei

Wat een prachtige foto's Patricia!
Ik denk dat we de mosballen op heel veel blogs terug gaan zien, en zeker weten ga ik ze ook een keer maken, super leuk zijn ze. De poedersneeuw heb ik al... nu de mosballen nog :-)
Lieve groetjes en een fijne zondag!
Anita

Rumour has it zei

Het ziet er allemaal nog zo mooi groen uit bij jullie! In onze Vlaamse regio veel wit en ijs... :)
Mooie bollen zijn dat!
Een gezellige 1e Adventszondag toegewenst en groetjes,
Marjolijn

Room Seventeen zei

Mooi gedaan, en zo heb je toch nog wat een beetje groen in de winter.
Groetjes Hennie

Unknown zei

Ja ik heb ze ook al ns gemaakt! Erg leuk en het houd lang!
Gr. Nicole

Petra zei

Hey wat leuk ik heb ze ook gemaakt vorig weekend en nog wat kransjes en bollen in mand met mos erop. En ja ze hebben nu het witte laagje.

fijne dag nog!

oma leentje zei

Super zijn ze. Gelukkig heb ik nog mos . Ga ook weer even aan de slag. Fijne dag nog
Liefs Leni

Jeanette zei

Wat een leuk idee Patricia? Heel stijlvol en met sneeuw zijn het helemaal plaatjes.

Groet,
Jeanette

Bonjade zei

Wat een prachtballen.... Mooi in elk seizoen.....
Fijne zondag
Liefs

lia zei

He leuk die bollen, ik heb hier de bakjes mos ook al klaarstaan. En was ook net als jij van plan om bollen te maken.

lieve groet Lia

Anoniem zei

Hi Patricia
Thank you for the nice greetings :O)
You leave the reacties, now i find your "blogg". This is really nice!
Have a nice evening
Best wishes Nina (SE)

alma zei

Wat een leuk idee die mosbollen! Het is inderdaad vaak zo kaal in de winter!

Ik ga het zeker eens uitproberen!
Bedankt voor de tip!

Groetjes
Alma

dolce far niente e tuti zei

Leuk hoor, die mosballen. Zo zie je maar dat je van een paar hele simpele dingen iets heel moois en sfeervols kunt maken. Ik geniet erg van je blog.

groetjes,

Bianca

marga zei

Ze zij gewoon mooi van eenvoud....helemaal super!

Avondster zei

Heel leuk idee, maar te laat. Alles is nu onder de sneeuw.

Dorette zei

Hoi Patricia,

Goed gelukt die mosbollen, sfeervol door eenvoud! en op je wenken bediend met sneeuw!

Unknown zei

mooi hoor patries,

en dat poederlaagje zit er nu wel op...
precies op tijd gemaakt!

flowing moments zei

Wat een leuk idee en inderdaad met een klein laagje sneeuw zullen ze sprookjesachtig zijn!

Groetjes Joke

Kom Achterom zei

Ik wilde het hier doen maar kan ook niet mailen is me niet
mail mij even via kom achterom en dan zend ik je het terug
fijne avond
Yolanda

steigerhout zei

Hallo

Leuk blog, ik heb je nog een persoonlijke email gestuurd.

gr conny
<a href="http://www.steigerhout-teakhout-meubels.nl>steigerhouten tafel</a>

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...