zaterdag 29 oktober 2011

Elegant...




Een wit-gele vonkje in dagen
die korter worden. Bijna iedereen om
haar heen gaat slapen.
Maar de roos is nog niet zover.
Als een échte diva grijpt de bloem in
de herfst nog een keer het toneel.
Bloemrijk, elegant en met
een uitstekend gevoel voor timing.
Uitgelicht door late
zonnestralen.
Sprankelend in een decor van oud
groen. Een zoete nasmaak.

                                                                                               BRON: SEASONS


Deze mooie tekst kwam voorbij in het magazine 'Seasons'.
Ik kon het niet laten om hem te plaatsen op mijn blog.
Juist omdat er in mijn tuin ook een roos nog prachtig in bloei staat.

#

I will thank you all my new followers on my blog.
And a special thank you, for Minna. She has 
placed some photos from me on her blog.
Take a look at her blog, I know you will like it..
Blomsterverkstad 

Have a lovely weekend
Patricia

25 opmerkingen:

Madelief zei

Hoi Patricia,

Wat een mooi gedicht! Je roos staat er nog prachtig bij. Bij ons is alles echt over in de tuin. Ik heb vandaag de laatste Dahlia's en Reukerwtjes geplukt.

Ik ga zo gelijk een kijkje nemen bij Mina.

Een fijn weekend!

Madelief x

Home and Lifestyle zei

Deze woorden lijken wel speciaal voor haar geschreven, het lijkt wel lente bij deze prachtige bloem :-)!

Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Rianne zei

Wat kan een gewone roos toch bijzonder zijn!
Groeten uit Zeeland, Rianne

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Deze roos is met recht elegant.

Prachtige foto heb je ervan gemaakt en wat een kleur!

Fijn weekend,

Groetjes Loes

Een sneller kloppend hart zei

Wat een geweldige roos, heerlijk dat die nu allemaal nog zo mooi bloeien!

Groetjes, Veronique

Verrassend Goed! zei

Mooie foto...mooie post!
Fijne weekend en een warme groet van mij,
Marianne

Mariette's Back to Basics zei

Lieve Patricia,

Héél mooi gedicht heb je gekozen voor op je toepasselijke blog! Prachtige foto's van je gele rozen. Grappig omdat verleden week wij ook nog twee gele rozen hadden... De enigste gele dit jaar omdat de zomer zo moordend heet en droog was. Maar laten we hopen dat de lente weer goed zal zijn.
Liefs,

Mariette

It's me zei

Mooi hoor......geniet van een heerlijke zondag !! liefs van mij...xxx...

Bonjade zei

Prachtig....hoe schoon!
Heerlijke post op de zondag....
Fijne dag
Liefs

Mirjam zei

Hallo Patricia,
Prachtig, die roos die nog steeds bloeit. Ik heb een New Dawn in onze tuin, waarvan ik dacht dat ze niet meer zou bloeien dit seizoen. En wat zag ik gisteren, nog een knopje helemaal bovenin dat nu langzaam opengaat. Heerlijk.
Je hebt heel mooie foto's gemaakt van dit 'zonnetje'...
Ik wens je een heel fijne zondag,
Groetjes,
Mirjam

Pauline zei

Ja een prachtige ode aan de roos. Mooie foto's ook met dat tegenlicht. Wens je een fijne zondag.
Liefs, Pauline

Het Hoogerhuys zei

Prachtige post Patricia.
Mooie foto's en het gedicht is perfect.
Fijne zondag, groetjes Sandra

Unknown zei

Heerlijk die laatste rozen in de tuin. Ook mooi gefotografeerd zo met dat tegenlicht door de blaadjes. Fijne dag. Groet, Annet

Le Patiné zei

Mooi gedicht, en hier willen de rozen ook af en toe nog een enkele roos geven.

Gr Natasja

oma leentje zei

Wat een bijzondere foto is dat geworden .. Echt prachtig zo met dat gedicht. Heerlijk wegdromen. Bij ons in de tuin staat ook nog 1 roos. Die ga ik vanmiddag plukken. Voor onze kleine Ysé die voor het eerst met een viool concours meedoet. Ze is pas zeven dus echt heel leuk vandaar de mooiste roos ...Liefs en nog een fijne zondag

Miss M zei

Mooie tekst he! Ik heb deze ook gelezen in de Seasons. Ja, rozen zijn lekker eigenwijs, ze bloeien en bloeien maar door. Zelfs hartje winter!

Fijne zondag, Marjolijn.

Mayflower zei

Wat een prachtige tekst en een verdiende ode aan die nog steeds bloeiende roos. Ik keek gisteren in de tuin ook vol bewondering naar de nog steeds bloeiende roos.
Fijne zondag en een lieve groet, Mea

Hannekie(Sisterly) zei

ja inderdaad ..heel erg mooi
liefs hannie

Jeanette zei

Mooi gedicht met prachtige foto`s en wat heb je de vlieg mooi -gevangen-...

Liefs en een fijne week, Leuk is ook je profielfoto:-)

Maria zei

Rozen helemaal mijn ding,heb ze wel het liefst in het wit
Mooi gedicht hoor...

liefs Maria

hokje zei

Een ode aan een prachtige roos en wat heb je er mooie foto's bijgeplaatst!

Fijne dag. Lieve groet, Miranda

Unknown zei

Ja...super mooi. Geniet ervan, fijne dag Nicole*

Nicole (MLBV crafting) zei

Prachtige foto's heb je er van gemaakt. Leuk met die prachtige tekst erbij.
groetjes, Nicole

@nne zei

wat een mooie tekst voor "mon amie la rose" ... ik wens je een mooie avond! liefs, @nne

flowersandhome zei

Ik had je creatie al gezien bij Blomsterverkstad. Zo fijn voor jou!!! Het is dan ook een heel mooie creatie, net als alles wat je creëert.
Prachtige roos, echt een diva en heel mooi gedicht erbij.
Groetjes,
Marian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...