zaterdag 13 juli 2013

Vakantie inluiden met bloemen..






De vrouwenmantel heeft weer een kleine knipbeurt gehad. 
Dit doe ik zodat straks de vrouwenmantel nog eens  
in bloei kan komen, met haar mooie bloemen.

Van de bloemen heb ik een klein kransje gemaakt. Deze 
heb ik gebonden op stevig draad. Knip de bloemen met
de steel en leg deze op het draad en draai dit er omheen.
Doe dit niet te strak, want de steel kan breken. Werk op 
deze manier om het draad heen, dakpansgewijs.
Hang het kransje niet in de zon, want het zal snel 
indrogen. Maar leuk als Welkom op de poort naar je 
tuin, of om de vakantie mee in de luiden!




Een paar takjes in vaasjes geplaatst. Deze vaasjes heb
ik vorige jaar in La France gekocht op een plaatselijke
Brocante markt. Eigenlijk hoort er olie en azijn in,
maar dit is voor mij zoveel mooier..




Met deze post ga ik jullie voorlopig even gedag zeggen.
Hier is de vakantie al volop aan de gang. Kinderen thuis
en ook vanaf dit weekend grootse feesten in Nijmegen.
Dinsdag gaat de Nijmeegse 4-daagse weer van start.
Ook ik zal dit jaar één dag meelopen en wel de 3e dag van 
Groesbeek over de 7 heuvelen. En wie weet, ben ik besmet
om volgens jaar de 4 dagen te gaan lopen..

Ik hoop jullie graag in september weer te begroeten,
na een heerlijke vakantie in La France en ik zal jullie
dan mee laten genieten van de mooiste foto's die 
ik daar gemaakt heb.

Geniet van een heerlijk vakantie, wat je ook gaat doen.
In eigen land of misschien een heel bijzondere vakantie.
Maak er iets leuks van en geniet van alles wat er
op je pad komt..

Liefs,
Patricia









34 opmerkingen:

Mirjam zei

Hoi Patricia,
Wat een mooie krans heb je weer gemaakt, jij hebt dat wel heel goed in de vingers hoor. Je vaasjes zijn ook geweldig.
Ik wens je een heerlijke vakantietijd en ik ben heel benieuwd naar de mooie foto's die je ons later weer gaat laten zien...
Ik wens je voor nu eerst een heerlijk weekend,
Lieve groet,
Mirjam

Unknown zei

Mooie vaasjes, ik heb ook zo'n stel, weet nooit wat ik ermee moet, maar dit is een leuk idee.
Ik wens je een hele fijne en zonnige vakantie, geniet ervan.

Fijn Weekend,
Inge, my choice

Things and Thoughts zei

What a wonderful bottle setting! And these colors of the flowers are so soft and tender...they feel the summer!
Really lovely Patricia!

lia zei

Oh, dus ik hoef je woensdag niet aan te moedigen. Ooit ga ik weer een keer meelopen, maar wanneer????

Ik wens jou ook een hele fijne vakantie en ben benieuwd naar je mooie plaatjes.
En veel plezier daar in Nijmegen met de feesten.

Liefs Lia

Michelle zei

wat een mooie krans heb je weer gemaakt.. Geniet van je vakantie en tot snel ;)

Home and Lifestyle zei

Wat een mooie krans heb je van de vrouwenmantel gemaakt. Ik hou niet zo van geel, maar voor deze bloem maak ik absoluut een uitzondering.

Veel plezier met de Nijmeegse Vierdaagse, mijn dochter is er nu naar toe, samen met drie vriendinnen. Een bijzonder evenement en een hele prestatie om de vierdaagse te lopen.

Een fijne vakantie in Frankrijk en tot in september.

Lieve groet, Ingrid

Indruk zei

Ik vind het altijd zo prachtig om te zien dat de regeldruppels zo mooi op de blaadjes blijven liggen van de vrouwenmantel. je krans is erg mooi en die vaasjes erg lieflijk zo. pascale X

Jolanda zei

Leuk zo' n kransje , ga ik ook doen:-) geniet van je vakantie en je 4daagsedag. Zal vast een mooie belevenis zijn. Mijn vader liep 25 jr mee en wij vonden het altijd erg leuk om hem aan te moedigen, lieve groet

Anoniem zei

Dear Patricia,

this beautiful plant has almost the same name here in Germany: "Frauenmantel"!

I love the wreath you made - it is simply beautiful!!!

Have a wonderful weekend,
byeeee
Lony x

Verie - vvestywo.blogspot.com zei

Een heel fijne vakantie toegewenst! Ben benieuwd naar je franse post! Lieve-groetjes, Verie

little sweet things zei

Leuk idee om van vrouwenmantel een krans te maken!
Wens jullie ook een hele fijne vakantie toe.
Groetjes, Sas

Miss M zei

Prachtig zo'n krans! Hopelijk blijft deze nog lang mooi fris en groen!
Succes volgende week met het wandelen, je hebt er mooi weer bij!

Liefs, Marjolijn

P.S. heb je een mail verstuurd

het moonhuis zei

Leuk die krans en prachtige foto's van die blinkende vaasjes.
Heel veel succes dan donderdag en veel plezier natuurlijk, een echte happening he?
Vast een hele fijne vakantie!!

Liefs Monica

It's me zei

Geniet van een heerlijke vakantie !!!....liefs van mij...x !

Ger zei

Hoi Patricia,

Een sfeervolle afsluiter om ons gedag te zeggen....'zeg het met bloemen'

Heerlijk gaan genieten van hopelijk fijne vakantie!!!

Lees je mooie en creatieve blogposten weer met veel interesse en plezier in september.

Amuseer je en lieve groet!!!
Ger


Sassies Home zei

Mooie foto,s, fijne vakantie.

Groetjes Saskia

Room Seventeen zei

Wat een prachtige zomerse foto's...
Een hele fijne vakantie toegewenst!

Esther zei

Wat een schattige vaasjes! En die krans is weer heel erg mooi. Succes met de wandeldag en een hele fijne vakantie.
Groetjes, Esther

Bonjade zei

Prachtig kransje.....
Enne....fijne vakantie.....
Geniet ze en liefs

Madelief zei

Je krans is prachtig geworden Patricia! Je brengt mij op een idee.

Ik wens jullie een gezellige week toe en een hele fijne vakantie in Frankrijk!

Ik zal je posten missen.

Madelief x

Fia zei

Wat een prachtige plant is het toch met de fluweelachtige blaadjes...mooie foto's..
Jij ook een mooie zomer Patricia..

Liefs Fia

Tanja zei

supermooie foto's! ze geven een heel mooi vakantiegevoel, ik wens je een hele mooie zomer en vakantie.

Liefs
Tanja

Unknown zei

Zo leuk werk ook, kransjes maken en het resultaat is mooi. Ik doe het zelf ook vaak met de afgeknipte vrouwenmantel. Helaas wel snel verdroogd. Jij ook een fijne vakantie. Groetjes, Annet

Anoniem zei

Wat een leuk kransje en vrouwenmantel is toch zo'n dankbare bloem. Altijd mooi. Ook het idee van die vaasjes/flesjes vind ik super. Hele fijne vakantie!!! Groetjes Wilma

Thuis bij Tjits zei

Terwijl ik jouw mooie post lees, ben jij vast al helemaal los in Nijmegen!
Heel veel succes op de 3e dag.. oh jee je zoekt ook wel een zware tocht uit.. maar het gaat je lukken toi toi toi!!
En daarna lekker uitrusten in La France, heerlijk!!

lieve groet, Tjits

Linda zei

Mooie foto's heb je weer gemaakt en wat een mooi lief kransje. Hier staan ook flinke vrouwenmandel bossen in de tuin. Het is eigenlijk de enigste gele plant die ik mooi vind. Zeker als er dikke regen druppels op liggen heeft het z'n charme.
Een hele fijne zomer vakantie gewenst. ga er maar lekker van genieten. Tot sept dan weer !

Lieve groetjes, Linda

Home is where the heart is zei

Fijne vakantie en ik ga vandaag ook de vrouwenmantel knippen...bedankt voor de tip
Geniet van t weer en tot september
Grtzz Brigitte

Blomkje en Wenje zei

Dit ga ik ook maar even proberen! Leuk!

Fijne dag

Groetjes, Pietrik

Athomebymy zei

Wat een mooie krans ..
En wat een prachtige foto's ..
Fijne vakantie ..

Liefs Petra

Gebreidesjaals: Knitted Scarfs or Scarves zei

Wat een mooi blog toch ! Fijne vakantie! hart. gr
mieke

hokje zei

Wat heb je weer sfeervolle foto's gemaakt.

Fijne vakantie!

Louisette zei

Zeer leuk Patricia Fyne zomer !

THORNWOODS AT HOME zei

Wat een mooie foto's heb je op je blog. Prachtig, heerlijk om naar te kijken.

Lieve groet,

Monique

Unknown zei

Mooi kransje! Ik had het dit jaar al weggegooid. En vraag me af of er wel een tweede bloei inzit dit jaar.
Je vaasjes zijn ook schatjes! Pas maar op dat ze buiten niet kapot gaan.
Groetjes,
Karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...