dinsdag 8 juli 2014

Bezoek aan 'Het Roozenhuys'..





Wat waren we graag met de fiets gegaan.
Samen met een vriendin op naar Haps. Met 
het pondje de Maas oversteken richting 
Cuijk en dan op naar Het Roozehuys...

Maar helaas het regende flink door, dus
 werd de fiets algauw ingeruild voor de auto. 
Achja, ook wel gezellig hoor!

Afgelopen weekend waren de Rozen- 
dagen in Het Roozenhuys Het stond al enige
 tijd op mijn lijstje om er eens heen te gaan.
Een prachtige lokatie waar al vanaf oudsher
de mooiste rozen worden gekweekt en
te koop worden aangeboden. Tevens een
prachtige trouw-lokatie. 



Eerst zijn we binnen alles gaan bekijken. 
We werden er echt rozig van, wat een heerlijke
geur. Wat had ik deze graag over willen brengen 
via de foto's die ik heb geplaatst. Maar, als je de 
geur van rozen kent, hou dit gevoel met het lezen 
en zien van de foto's vast..

Even tijd voor een kop rozen thee én ieder een
 stuk rozen-cake. Maar dat is lekker, echt 
genieten!! Onder het benuttigen een
gezellig gesprek gehad met de eigenaresse.




De regen hield maar niet op, zo jammer. We 
hebben onze paraplu gepakt en toch de stap 
naar buiten gezet, op naar de grote schuur. 
De foto's spreken voor zich, hier heb ik weinig 
aan toe te voegen. Een prachtige lokatie voor een 
trouwerij, een gezellige High-tea of leuke workshop..








 De foto's zijn niet van optimale kwaliteit. Deze 
zijn met mijn mobiel gemaakt. Maar ik ga zekers 
nog eens terug voor meer en betere foto's. En dan
hopen dat het droog is en alsnog met de fiets kunnen 
gaan en tevens de mooiste rozen kunnen bekijken.
Wij kijken terug op een geweldige leuke dag!

Liefs,
Patricia



door H.A.Verschuren (1844-1919)











8 opmerkingen:

Mirjam zei

Hoi Patricia,
Evengoed een heel mooie impressie van deze rozenkwekerij annex theehuis/trouwlocatie... Wat een mooie gebouwen en de sfeer in het theehuis is optimaal... heerlijk.
Zo heel af en toe kom ik in Cuijk omdat ik er familie heb wonen, moet ik dan maar eens combineren met eenuitstapje naar Haps...
Ik wens je een heerlijke avond,
Lieve groet,
Mirjam

Anoniem zei

Prachtige locatie! En die lange tafel...wow. Die zie ik hier wel in de tuin staan, hihi. Ik vind het nu al een mooie impressie, dus ik kan me voorstellen dat het bij mooi weer nog indrukwekkender is. Ach, reden om terug te gaan...
Liefs, Peetje

It's me zei

Wat leuk zeg !!..wij belanden vanmiddag ook in zo 'n leuke koffie tent....zo gezellig zo dichtbij....we gaan zeker nog eens vergeet foto 's te maken.....liefs fijne week.van mij...x!

Anoniem zei

Ondanks dat het uitje in de regen viel, heb je het toch leuk gehad en mooie dingen gezien en wat lekkers gehad. Dat ziet er heerlijk uit.
Heb je nog een reden om een keer terug te gaan: als het droog is.

Lieve groet,
Gerry

Unknown zei

Jammer van het weer maar nu heb je een goede reden om nog eens terug te gaan.
Ben echt benieuwd hoe rozencake smaakt. En wat een gezellig servies kwam er op tafel.
Groetjes, Ingrid.

Unknown zei

Wat een mooie locatie, sfeervol hoor! Vind die bruine (gietijzeren?) pot opgemaakt met rozen ook een prachtig plaatje!

Liefs Marieke

lia zei

Dat is zeker een mooie locatie.
Daar zie ik jou idd nog wel een keer terug gaan met camera.
Jammer dat jullie niet op de fiets konden gaan, het is nu ook compleet herfst.

Chris zei

Hi Patricia, everything looks gorgeous. I'm just stopping by to say how delightful your blog is. Thanks so much for sharing. I have recently found your blog and am now following you, and will visit often. Please stop by my blog and perhaps you would like to follow me also. Have a wonderful day. Hugs, Chris
http://chelencarter-retiredandlovingit.blogspot.ca/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...