zaterdag 28 februari 2015

Een nieuw thuis.. (deel 2)







In mijn vorige blogpost liet ik de ene kant van 
de huiskamer voorbij komen, met onze nieuwe
 hoekbank. Een mooie slanke bank, strak van
 uitstraling. Wij gaan voor rust en warmte in huis. 

De binnenste muur van de huiskamer hebben 
we wit geschilderd, deze had eerst een hele 
andere kleur. De meubels komen nu veel beter 
tot z'n recht. Het oude 'dames' stoeltje heeft 
weer z'n plek gekregen tegenover de houtkachel. 
Als deze brandt is het goed vertoeven in dit 
stoeltje. Heerlijk leesvoer bij de hand, in de 
draadmand, die ik een aantal jaar geleden in
 zuid-Frankrijk heb gekocht.



Vanuit de zithoek heb je een kleine blik 
in de keuken. Ook deze heeft een andere 
kleur gekregen. Authentiek Grijs, een
kleurstaal die hier al weken in huis lag.
Wachtend op iemand die eens tijd had
om een kwast in handen te pakken.. 

De witte kast in onze achterkamer
heeft altijd in de voorkamer gestaan.
Nu oogt deze ineens zo anders op deze
plek. Op de kast een tweetal oude
lijsten en wat glaswerk. Inmiddels staat 
daar nu een mooi boeket te pronken
die ik van een vriendin heb gekregen.



Nu natuurlijk nieuwsgierig naar de keuken.
Ik zal hier gauw eens wat foto's van maken.
Er moet nog het een en ander worden op 
gehangen, zelfs in de huiskamer. Maar als ik
heel eerlijk ben, ik vind de kale muren wel even 
prettig en wie weet blijft het voorlopig wel zo.

Ik ga genieten van een mooi weekend
en dat wens ik jullie ook toe!

Liefs
Patricia







16 opmerkingen:

Verie - vvestywo.blogspot.com zei

Gezellig, Patricia en ja dit herken ik, de prettige kalen muren. Bij ons hangt nu wel wat aan de muren, ook ik vond het de eerste maanden heerlijk om even niks aan de muren te hebben. Fijne dag..

Lieve-Groetjes,
Verie

Ger zei

Mooi rustig sfeertje en wat die kale muren betreft kan ik het helemaal met je eens zijn,het hoeft niet vol te hangen om aandacht te krijgen,een object tegen muur is pas 'n blikvanger,zie dat nu ook in gang trap en overloop die hier bijna klaar is na opknapbeurt.
Noem het nieuwsgierigheid.....,ik zie het meer als belangstelling wanneer ik op andere blogs een kijkje neem én reageer.

Dus laat ik me graag meenemen onder de boog door naar jou keuken waarvan ik in het verleden al vaker foto's zag en mij het fijne daglicht herinner wat daar binnen viel.Heel anders dan in mijn kleine keukentje waar meestal de lamp aan is.
Maar toch voel ik mij daar ook thuis.

Fijn weekeind,Ger

Mirjam zei

Hoi Patricia,
Ik vind het er heerlijk licht en tegelijk heel warm uitzien... wat een prachtige woonkamer en ja, nu ben ik ook wel nieuwsgierig naar je keuken haha...
Fijn weekend,
Liefs,
Mirjam

van alles wat in huis en tuin. zei

Zo.....dat ziet er heerlijk rustgevend uit allemaal! Ik zou geen kale muren willen maar ieder z'n smaak natuurlijk.
Soms moet je een nieuw huis ook even gaan aanvoelen dan komt er vast wel weer wat op de muur!
Ben benieuwd naar de keuken!

groet Trijnie

Unknown zei

Mooi hoor!
Geniet ervan!
Ook ik ben benieuwd naar de keuken!
Fijn weekend!
Liefs Daniëlle

It's me zei

Wat een leuke binnenkijken.....liefs Ria ...x!

Marja Rijnsburger zei

Ik heb er maar 1 woord voor.....mooi !
Ook je vorige post, ik vind de poef prachtig als tafel.
Groetjes Marja

het moonhuis zei

Wat kun je dan genieten he. Zo fijn als alles een keer eens goed aangepakt wordt, zo fris.
Je hebt de voorjaarsschoonmaak meteen gehad. Mooi geworden hoor!

Liefs Monica

Anoniem zei

Ik kan me voorstellen dat je hier heerlijk tot rust komt. Je hebt een heerlijk relax-hoekje gemaakt met je leuke stoel en sfeervolle lees-mandje.
Hier hangt ook bijna niks aan de muren en vind dat prima zo. Als het even kan zet ik er liever wat tegen, via een kast of klein tafeltje. Dat kun je tenminste nog probleemloos veranderen t.o.v. een spijker of schroef.
Je sneak-view naar je keuken beloofd trouwens ook heel sfeervol te worden...
Fijne week!
liefs, Peetje

Judith zei

Slim van je om te wachten met gaten in de muur te boren/slaan... Kan altijd nog! Is toch zonde als je nu snelsnel wat ophangt om er daarna spijt van te hebben: Daar gaan je strak geverfde muurtjes;-)

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Heerlijk weer alles fris laat het voorjaar maar komen ... je mandje maar ook je stoel vind ik superrr ... heerlijk om met een woonboek en een kop thee te genieten ... Ben benieuwd naar je keuken maar zou zeker net zo mooi zijn ... wens je een fijne week geniet er lekker van ....lieve groet rosita

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Heerlijk weer alles fris laat het voorjaar maar komen ... je mandje maar ook je stoel vind ik superrr ... heerlijk om met een woonboek en een kop thee te genieten ... Ben benieuwd naar je keuken maar zou zeker net zo mooi zijn ... wens je een fijne week geniet er lekker van ....lieve groet rosita

lia zei

Oh, wat jammer dat je die melding gemist hebt. En vrijdag hadden Martine en Patricia nog iets op hun blog en Facebook gezet, omdat er 4 afmeldingen waren.
Ik ga je de volg keer zeker een bericht doen.

Unknown zei

Wat een rust Patricia in je huis. En natuurlijk weer mooie foto's.

Lieve groetjes, Mirjam

Roelie Steinmann Photography zei

Mooi zeg, je hebt een heel sfeervol huis.

Groetjes Roelie

Charlie Owens zei

Ik zie al een kleine glimps van een hele mooie keuken op je foto, ik ben erg benieuwd! Komt hier binnenkort een blog over?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...