zaterdag 8 september 2012

Kruidige geur van Hop




Zoals beloofd, de krans gemaakt van Hop.
Dit is een krans waar je heel lang plezier van hebt. 
En lang dan praat ik zeker, twee jaar plezier.
Inmiddels is de Hop al mooi ingedroogd. Maar vandaag 
heb ik 'm nog wat opgevuld met de bellen van de Hop, 
want er vielen her en der wat gaten in de krans en
dat is iets waar ik me aan stoor als ik 'm zie hangen.


In de keuken heeft ie z'n plek gekregen. Een mooie plek 
om er iedere dag van te kunnen genieten en niet alleen van
 de krans zelf, ook de kruidige geur die er vanaf komt. 
Hop wordt tevens gebruik voor div biersoorten. Wil je 
er iets over lezen, neem dan een kijkje op deze site
  KLIK

Ik ga nog even genieten van deze mooie na-zomerse dag,
jullie ook mag ik hopen..

Lieve groet,
Patricia





31 opmerkingen:

Het stokpaardje zei

Wat een mooie krans is het geworden.
Groetjes Iris

Madelief zei

Je krans is erg mooi geworden Patricia! Complimenten!!

Een fijn weekend.

Madelief x

Hannie zei

Super is tie geworden!! En hij hangt op een mooi plekje.

Nelleke's Hobbyhoekje zei

Wat een mooie krans weer.
En helemaal als je er zo lang plezier van hebt.
Ik heb ook ooit hop in de tuin gehad maar ik vond het te wild worden.
Alleen als ik dit zie denk ik dat ik toch maar weer een plaatsje ga reserveren.
Groetjes,
Nelleke

Pieta zei

De krans is erg mooi geworden en heeft zo'n mooi plekje gekregen boven de boog. Prachtige foto.
Fijn weekend geniet van het mooie weer. xxx

Mayflower zei

Wat is de Hopkrans mooi geworden Patricia en wat heerlijk dat je hier zo'n lange tijd plezier van heb.
Staat prachtig in de keuken.
Fijn weekend, ik ga nog even de tuin in het is prachtig weer en morgen weer zo'n mooie dag.
Lieve groet, Mea

Ger zei

Hoi Patricia,

Het is je weer gelukt om zo heerlijk creatief te zijn met hop,mooie hopkrans voor een blikvanger in huis.

Ja, hop......ik loop in mijn herinnering weer door de mooie Westhoek van Vlaanderen waar we enkele jaren geleden weekje verbleven,de vele dorpjes met hop,hop en nog eens hop,het Hopmuseum in Poperingen , waar ook veel info te vinden is.
Hommel bier wel gedronken daar maar ik vond het niet lekker.

Wel in de afgelopen vakantie het Jever bier wat gebrouwen wordt in de mooie stad Jever met haar prachtige Slot en mooie haven.

Heb net de koffer uitgepakt......en zou hem wat graag weer inpakken met van die mooie hop als op jou sfeervolle foto's.......maar hop kom ik hier nooit tegen.

Fijn zonnig weekeind en lieve groeten!!
Ger

Unknown zei

beautiful wreath
Have a nice Sunday
Mari

Lovely Rivièra zei

Hey Patricia,

Wat mooi zeg! Ik heb wel eens eerder van hop gehoord, maar heb het eigenlijk nooit gezien!
Vind het eigenlijk heel mooi, maar ruikt het niet sterk?
Ben erg benieuwd hoe het er over een tijdje uit ziet, doe je dan een update er over?

Liefs,
Maïsha

Unknown zei

Mooie krans, zo frisgroen. Groetjes, Annet

It's me zei

Hij is prachtig !!!...kan ik er een paar bestellen???.....hahahhaha!!....liefs Ria...xxx...

little sweet things zei

Wat is je hopkrans mooi geworden!!!
Onze hopplant heeft dit jaar wel een stuk meer bellen dan vorig jaar maar zoveel als jij in je krans verwerkt hebt zitten er niet in hoor!
Groetjes, Sas

Bonjade zei

Tingelinge ling.....ben dol op deze bellen!!!!
Gaaf zeg je krans, WOW!

Enne...nog bellen over.....;)

Liefs

When-D zei

Hoi Patricia,

de krans is zo ontzettend mooi geworden, zo fris! Ruikt het sterk naar trappistenbier bij je in huis nu?

lieve groet, When-D

Linda zei

Hij is echt prachtig geworden je mooie hop krans. En wat zal het lekker ruiken in je keukentje hmmm.
Helaas kom ik het HOP hier bij ons bijna nooit tegen. Zal toch nog eens op zoek gaan, want zo'n krans is toch wel geweldig gaaf. Geniet van deze mooie zondag.

Lieve groet, Linda

Sabine zei

Wat een prachtige krans. Geeft weer heerlijk inspiratie!

Gr. Sabine

Hannekie(Sisterly) zei

echt helemaal geweldig hoor..daar mag je trots op zijn
liefs hannie

Mirjam zei

Hallo Patricia,
Wat is de krans mooi geworden zeg. En wat hangt-ie daar mooi...
Het is maar goed ook dat je er zeker twee jaar plezier van hebt, want deze is veel te mooi om snel weer te vervangen...
Geniet ervan!
Ik wens je een heel fijne zondag,
Lieve groet,
Mirjam

Jeanette zei

Prachtig is je krans geworden en wat hangt die daar mooi! Ik was 2 weken geleden ook bij de bloemist om naar hop te vragen maar helaas ik was te vroeg het was er nog niet. In de winkel heb ik een leuke pot waar ik dan stengen hop op leg en dan een mooie pompoen erop. Heb nu eerst maar voor een bolchrysant gekozen dan de hop maar later:-)

Fijne week!
liefs...

Bleudelavande zei

Oooohhhh it is soooo beautiful in a wreath!!!!!
Nice week to you.

Tussen Wal en Schip zei

Leuke krans geworden zo.. Staat prachtig zo boven je toog.. heel fris, en straks zo lekker helemaal verdroogt, veel plezier ervan!

Groetjes,
Alberta

Le Patiné zei

Hij is echt prachtig geworden. Hij past helemaal in het sfeertje bij jouw maar zou hier ook niet misstaan. Toch maar eens aan de buurman vragen of ik wat stukjes bij hem weg mag knippen.

gr Natasja

bleudelavandou zei

Prachtige hopkrans, vind ik super mooi!!

Liefs
Marieke

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

prachtige super volle krans is het geworden zeg ...geniet ervan lieve groet rosita

Krek wak wou zei

Schitterende krans! Hij hangt prachtig boven de toog!
Groetjpes van Nicole

Emilie's daughter zei

I have got a hop plant in my garden - a great idea and looks fantastic too! Christa

Rozen van papier zei

Oh ik vind hop zo decoratief, zo leuk die kleine klokjes.

Groetjes Janny

hokje zei

De krans is echt prachtig geworden en wat fijn dat je er zo lang plezier van hebt!

Fijn weekend. Groeten, Miranda

flowersandhome zei

Hoppe, of hommel zoals we dat hier noemen, moet je me niet leren kennen, die is hier intussen weer ongeveer overal geoogst. Nog zo'n teken in het landschap dat de herfst er is en de winter in aantocht. Lege immense palen zonder de mooie groene hopranken eraan zoals die er de hele zomer bij staan.
Maar zo'n prachtkrans, neen, die hangt hier niet..... Ik ga toch ook eens enkele hopranken moeten kopen.
Die geur,mmmmm, ja, het heeft wel iets hé! Vorig jaar was er Hoppestoet en toen liep iedereen wel met wat rankjes huiswaarts. Ik heb toen de bellen ook eens heel in detail bekeken. En de gele lupine erin gezien en gevoeld, het is een plakkerig goedje(plakte zelfs aan de lens van mijn fototoestel) maar het is net dat wat voor die typische smaak in het bier zorgt. Lekker? Hmmm, neen, niet voor mij. Geef mij dan maar zo'n mooie krans als jij ons laat zien.
Groetjes,
Marian

Hof en Haard zei

wat een prachtige krans!

Old Red Barn zei

Hallo Patricia

Nieuw hier, maar meteen enthousiast. Deze krans is echt waw. Ik denk eraan om ook hop te zetten in mijn tuin. Zo mooi in de herfst.

Goedele

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...