zondag 15 november 2009

Pepernoten tijd...

Gisteren was het weer zover, St. Nicolaas is weer aangekomen in ons land. Een geweldige leuke tijd. Maar zo jammer dat het overlopen wordt door de Kerst. Ik geef toe daar doe ik zelf ook wel een beetje aan mee.
Gisteravond werden we uitgenodigd door mijn ouders om daar pannenkoeken te eten. Dat is zo onderhand traditie geworden bij de kinderen, pannenkoeken eten bij oma !!! Oma maakt de lekkerste pannenkoeken die er maar bestaan, volgens oud recept. En zelfs zonder de echte melk, want mijn dochter heeft een koemelkallergie. Verder met alles erop en eraan, appel, rozijnen, ei, etc. Het recept..... ik zal haar eens overhalen en het hier voor jullie plaatsen. Maar het zal wel het geheim van de kok zijn...



We hebben gezellig lootjes getrokken en de gene die ik heb daar ben ik erg blij mee. Ik kan me weer uitleven met mijn surprise en een heel lang gedicht maken. Helaas kan ik jullie niet vertellen wie ik heb, misschien lees die persoon hier wel mee.
Gaan jullie ook voor deze echt Hollandse traditie of wordt er iets met kerst gedaan ?
Ik wens jullie heel veel plezier met alle voorbereidingen.
Zingen jullie nog even mee zittend voor de open haard...

♥ Patricia


12 opmerkingen:

Mayflower zei

Hoi Patricia, ik voel me wel een beetje schuldig, want ik ben al zo met de Kerst bezig. Wij vierden ook altijd heel gezellig Sinterklaas, maar toen de kinderen groter werden hebben wij dit verplaatst naar de Kerst. Volgende week komen de kinderen van mijn zus hier een nachtje logeren en dan is het hier ook een beetje Sinterklaas, dan mogen ze schoentje zetten en dan zing ik dit vrolijke liedje uit volle borst voor de open haard. Bedankt voor je leuke post.
Fijne avond en groetjes, Mea

Home and Lifestyle zei

Met twee dochters van bijna 15 en van 12 jaar is Sinterklaas een beetje uit de gratie en heb ik zelfs dit jaar voorgesteld om het naar kerst te verschuiven. We zijn er nog niet uit...! Geniet er nog maar van zolang ze klein zijn!

Groetjes, Ingrid

Karin zei

Ja hoor wij doen ook nog gewoon mee. Lootjes getrokken en surprise maken en voor de allerkleinste "gelovigen" bij oma langs. En pepernoten mmmmmmmm blijven lekker. Groetejes, Karin

bikim zei

They look really yummy, dear Patricia!
Have a great evening,
Rosa

Jootje zei

gisteravond hebben wij ook lootjes getrokken.
en voor het eerst gaan we ook surprises maken, de jongste van mij is 8 jaar, maar die mag hulp vragen... superspannend weer allemaal!
geniet van deze tijd, groetjes jolanda.

faire un songe zei

Ja de beste man is weer in het land...En nu maar hopen dat hij ons deurtje niet voorbij loopt.
Volgens mij ben zijn wij wel lief geweest..;-))
Fijne dag
Groetjes Hetty

lia zei

Helaas, is de sinterklaas hier ook voorbij. Vroeger maakte we ook surprises en lootjes trekken. Helaas zijn de mannen in onze familie daarin vervelend [zal het netjes zeggen]. Maar ik mis het echt enorm....
Kinderen zijn gegroeid en dan denk je.... ze doen het met de kerst. Ook weer helaas, mijn zonen lijken in dat opzicht teveel op hun pa.
Maar goed zulke dingen kun je niet dwingen, dus koop altijd maar wat extra voor mezelf. Lekker puh...

Groetjes en alvast een hele fijne tijd.

Petra zei

Jammie, pepernoten! Hier ook helemaal in de sinterklaassfeer hoor, heb ook al een mooie sinterklaasslinger aan de schouw hangen.
Wij trekken ook lootjes, en vieren het echt volop! Een oerhollands traditie die ik iig graag in ere hou!
Groetjes van Petra
ps. kijk even op mijn blog, heb een award voor je. Zie maar wat je er mee doet. Maar vond de zeven dingen wel erg leuk...hihi

Anja zei

Nee, voor mij nog geen kerst voordat de Sint weer naar Spanje is. Al moet ik zeggen dat ik gisteren genoten heb van de Kerst-Ariadne, met een kop chocomelk en een warme quilt erbij.

Maar hier eerst de Sint. Ik ga zo de frutsels zoeken en het in sfeer gezellig maken. Foto's volgen vast wel.

Irma zei

Nou je hebt gelijk hoor het is een traditie die we op deze manier wel erg snel vergeten en dat is jammer, wij hebben ook met opa en oma en tante en neef lootjes getrokken en we maken een surprise met gedicht en verheug mij daar wel erg op ik zou het niet willen missen,

lieve groet irma

Jeanette zei

Ik zit ne met schaamrood op de bank....ik heb net een hele zak pepernoten leeg gevreten! wat erg...maar ze zijn ook zo lekker. Nu spijt hè:-)

lieve groet,
Jeanette

kienkele zei

Ik vind het ook jammer dat de Sint zo wordt weggeduwd door de Kerstman. Zelf vier ik geen Sinterklaas, ik kom uit Grou, en daar wordt als enig dorp in Nederland in februari Sint Piter gevierd. Mijn familie woont daar nog, en mijn broer heeft twee mannetjes die nog heilig geloven, dus als jullie alles gehad hebben, doen wij het nog eens dunnetjes over....
lieve groet, Tineke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...