dinsdag 6 november 2012

Flinke pot gevuld..




Al maanden liggen ze in de schappen in de winkel 
(wel jammer dat dit ieder jaar eerder wordt..)
en ook hier in huis is er al flink wat van gegeten. 
Zo of met een chocolade laagje erom heen. 


Ik heb het over de heerlijke kruidnootjes. 
Sinds dit weekend heb ik er een flinke pot mee 
gevuld voor in de keuken. Het staat zo gezellig.
Het enige nadeel is wel, je blijft er van eten...


Leuk om in kleine bakvormpjes te doen
voor bij de thee of warme chocolademelk.
 Maarja, mij kennende zijn ook die zo op..


Voor de Goed Heilig man weer richting huis keert
zijn hier al heel wat zakken doorheen gegaan.
Maar ik heb het idee dat er meer mensen zijn
die zo van deze kruidnootjes kunnen genieten.
Het is al leuk als decoratie..

Warme groet,
Patricia





36 opmerkingen:

Maaike zei

Lekker! En staat gezellig zo in de kleine bakvormpjes!

Groeten Maaike

Willeke zei

Ooo... ik krijg trek ;-). Leuk gepresenteerd hoor!

Hartelijke groet,
Willeke

Verie - vvestywo.blogspot.com zei

Lekker, lekker! Ik krijg er zin in,..mjammie! Lieve-groetjes, Verie

It's me zei

Owwwww...leuk gedaan !!!...liefs Ria...xxx...

Annelies zei

Oeehh wat staat dat gezellig en wat zijn ze lekker die pepernoten! Als ik eenmaal begin....
Heel mooi gefotografeerd ook!
lieve groet, Annelies

Liefde voor kransen ♡ zei

Wat ziet dat er lekker uit!! En ook zo leuk in die kleine bakvormpjes!
Ik ga ze toch maar eens halen van de week..hihi. Fijne avond, liefs Lindy

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Mmmmm.... pepernoten!

Ik heb ze nog niet gekocht, wacht nog even anders gaan er hier ook zakken doorheen.

Afgelopen weekend wel een gevulde speculaas cake gekocht bij de banketbakker, heeeeeeeel lekker hoor!

De pepernoten in de glazen pot vind ik heel leuk staan.

Fijne dag morgen!

Lieve groet, Loes

Linda zei

Haha heeeeel herkenbaar. Ik heb ze bewust nog niet gekocht maar als de goedheilig man voet aan wal zet mag het van mezelf. En dan smullen we heerlijk van deze lekkernij.
Mooie sfeervolle foto's Patricia, ik zou haast zwichten maar neeeee ik wacht nog even ;-)

Fijne week nog.
Lieve groeten, Linda

RUW MET STIJL zei

Oooooooo....ook hier smaken ze heerlijk en zijn er al verschillende zakken leeg gegaan.
Wij genieten hier ook van.
Fijne dag,
Ellen

M. zei

jaaa...hier zijn ook al een paar zakken op...we hadde ze ook met yoghurt erom..die werden hier ook wel gewaardeert hahahaha....

fijne week,
groetjes manuela

Mayflower zei

Wat staat dat gezellig in die grote pot.
Hier zijn er ook al wat zakjes doorheen gegaan.
Leuk idee Patricia die kleine bakvormpjes gevuld met kruidnootjes.
Jammer dat je niet naar de fair kon komen, misschien volgend jaar.
Lieve groet, Mea

Unknown zei

Hmmmmmm lekker,moet ook maar ff halen haha.
Geniet van je kopje thee met kruidnootjes :-)'
Fijne dag hoor,groetjes karin

Hannekie(Sisterly) zei

ik heb zo ook nog niet. lijkt wel of ik elk jaar drukker ben en zo niet goed kan genieten van dit soort momenten. soms gaat het allemaal maar aan je voorbij. ik ga straks meteen een zak halen..ik wil weer genieten en jij hebt me over de streep getrokken. staat zo leuk met die bakvormpjes erbij
fijne dag
liefs hannie

Sabine zei

Het ziet er gezellig uit zeg. Heel leuk gedaan. Liefs Sabine

cindy 'wonenmeteenhart" zei

ik vind het ook jammer dat je het steeds sneller de winkels in ziet komen in augustus zag ik ze al !

maar ik heb voor mezelf een traditie en dat is dat ze pas in huis komen alsde sint in het land is, dus moet wachten tot de 17e november... en dan ja gaan we los aan de pepernoten en vooral die met chocolade heerlijk.

voor nu geniet ik nog wel even van je foto's !

liefs cindy

Theemuts Rommelhoekje. zei

Hier is er ook al een zak door,heerlijk!!groetjes Romkje.

♥Sanne zei

Staat zeker gezelig en ze zijn verslavend he. Elke keer zeg je... nog eentje dan haha. Leuk idee om ze te serveren in kleine bakvormpjes bij de thee. Orgineel daar hou ik van.

Liefs Xanne

saskia zei

ha ha heel herkenbaar zodra het in een glazenpot zit of op een schaaltje ligt is het hier ook niet veilig meer .

vind het ook jammer dat ze in sept al in de schappen van de supermarkt liggen,het is mij nog gelukt ze te negeren probeer toch altijd te wachten tot de sint in het land is, dus moet nog even geduld hebben ;)

leuk om ze zo in die bakvormpjes te doen.

grtjs saskia

wilga zei

Ziet er heel smaakvol uit, je kruidnootjes en je foto's.

Liefs, Wilga

Zaanse Zolder zei

Vooralsnog heb ik ze kunnen weerstaan... want áls ik zo een pot neerzet.... is dat zo leeg haha!

Petra zei

Die met chocolade is zoooooo verschikkelijk lekker..mmmmm.
Dank je wel trouwens voor je lieve woorden. Ik vind het ook jammer dat je niet dichterbij woont...maar ben je een keer in de buurt dan ben je van hart welkom.
Ga je nog op een kerstmarkt staan dit jaar met kransen?

Lieve groet van Petra

Een sneller kloppend hart zei

Jammie, pepernoten!
en wat een mooie foto's weer...lekker sfeertje zo :)

Groetjes!

Alie zei

Staat heel gezellig en lekker! Ja, soms vind ik het ook wel een beetje overdreven dat ze in oktober al over sinterklaas beginnen, heb er sowieso niet veel mee, kost je alleen maar hahaha. Groetjes Alie

Bloemerig Bloemen Blog / Marieke Nolsen zei

Mooi gestyled. Heerlijk die pepernoten.

Groet,

Marieke

Mirjam zei

Hoi Patricia,
Ik vind ze ook zo mooi voor decoratie, alleen blijft je stop bij mij niet op de fles en blijft de inhoud niet lang genoeg in de fles om van de decoratie te genieten... Kan beter de zak zo op tafel leggen...
Ik wens je een heel mooie dag,
Lieve groet,
Mirjam

Unknown zei

Hier ook een liefhebber en ook hier is er al een klein zakje doorheen gegaan. Vanmorgen bij het boodschappen doen heb ik de verleiding kunnen weerstaan, maar het weekend gaat er vast weer een zakje mee. Zooo heerlijk bij de thee ;-)
Geniet ervan! (mooie foto's)
Lieve groet,
Karin

Henny zei

Ja we waren hals augustus nog niet terug van vakantie of ze lagen al weer in de winkel te gek voor woorden, maar net als bij jou de bakjes zijn hier sneller leeg dan gevuld, haha Ik zelf ga voor de taaitaai dus blijft deze grote zak langer staan voor mij en hoef ik niks te delen met de heren! Ach en ik zag vorige week dat de kerst kransjes en choco klokjes er al lagen, ligt het toch aan de klimaatseizoens wisseling dat het steeds vroeger wordt, in februari zit heel NL op de elfstedentocht in Friesland te wachten en wij hebben de paaseieren al liggen......... Gelukkig hoeven we de kerstballen niet te schilderen, groetjes BB

Esther zei

Ik stel het steeds maar uit, het kopen van pepernoten. Maar met die mooie foto's van jou is het nu toch gedaan met mijn zelfbeheersing. Ook een prachtig excuus om van die leuke oude bakvormpjes te kopen...

Groetjes,
Esther

hokje zei

Lekker om te eten (al blijf je er inderdaad in door eten ;)) en ook nog eens erg fotogeniek!

Fijne avond. Groeten, Miranda

Krek wak wou zei

Ik vind ze ook zo lekker....alleen tegen sinterklaas ben ik er op tegen gegeten. We hebben ze trouwens afgelopen weekend zelf gebakken....nog lekkerder!
Fijne avond en liefs van Nicole

Old Red Barn zei

Ik heb nét ook vandaag een post over Sinterklaas geschreven. Die kruidnootjes zijn zo typisch Nederlands voor mij, net als de grote chocoladeletters. Ik ken ze enkel via Hema denk ik. 'De Sint' geeft aan de Belgische kinderen speculaas, mandarijntjes, maar ook 'nicnacjes' en 'guimauves in de vorm van Moeder Maria'. Ken je dat? Leuk die kleine verschillen :-)

Goedele

Lilla Blanka zei

Mmm they look very sweet, Patricia..!

Big hug
Mia

basichus zei

Heerlijk Patricia: ik smikkel nog even een speculaasje weg .) mUmssss

kRam

Blomkje en Wenje zei

LEKKER!!!! Yam yam...

Fijne dag

Groetjes, Pietrik

idémakeriet zei

Ik kan bijna de smaak proeven dwars door de computer heen.
Wat zijn ze lekker he en dan niet te vergeten die kikkers en myuizen nou daar doe ik een moord voor.
Ja ik ben een echte zoetkauw.
Ja ze beginnen inderdaad steeds eerder de spulletjes in de winkel te leggen van sinterklaas.
Liefs Gerda

Des guirlandes zei

Groot gelijk! Ik ben nu ook om. De pepernoten mogen, HEERLIJK!
Groet,
Barry

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...