maandag 30 januari 2012

Poederlaagje sneeuw..



Wordt het nu dan toch nog echt winter?
Ik had het idee dat we al een heel eind
op weg waren richting de LENTE...


Her en der zag je de kopjes van de bloembollen
al boven de grond uitkomen. Deze zijn nu allemaal 
bedekt met een heel klein laagje (poeder-)sneeuw.
 En maar goed ook, want met de aankomende kou 
van deze week, zal dat niet veel goeds doen.


Ik vind het wel erg mooi staan, zo'n mooi wit
laagje. Dit geeft een echt winters gevoel. Dat 
heb ik deze winter toch wel gemist. Deze week
gaat dat helemaal goed komen. Echt vrieskou
is er in aantocht...



Ook de vogels zijn druk in de weer in 
onze tuin, op zoek naar al het lekkers. De 
Malusboom is flink in trek bij de Merels.
 Ze trekken er een appeltje af en nemen het 
mee om op te peuzelen. Na een tijdje komen 
ze weer terug om nog eens wat te plukken..


Pak je goed in komende dagen. Zorg dat je 
het niet koud krijgt op de fiets of tijdens een 
mooie wandeling om toch even te kunnen 
genieten van het heerlijke weer. Want dit 
koude weer is wel heel erg gezond 
voor de mens..

Geniet ervan!
Patricia


34 opmerkingen:

Miss M zei

Genieten met een grote G, want morgen schijnt het zonnetje volop!! Zouden we toch kunnen schaatsen binnenkort?
Toch wel leuk als we richting het voorjaar gaan...

Groetjes, Marjolijn ♥

Krek wak wou zei

Ja mooi he! Ik geniet toch wel van het beetje wit! Fijne winterse dagen gewenst!
Groetjes van Nicole

Maaike zei

Wat een prachtige foto's! Van een winters wit laagje, heerlijk!

Groeten Maaike

Bonjade zei

Oh bij jou echt winters wit.....
Nu hier niet hoor......een beetje op straat maar dan minimaal.
Verder nergens sneeuw te zien.

Vind het wel even wennen maar wederom genieten hoor.

Mooie beelden.

Fijne avond

Liefs

Unknown zei

Ik geniet van het lekker vriesweer hoor. Van mij mag het nog wel even zo blijven. Heerlijk!
Groetjes, Nancy
http://www.madammikmak.blogspot.com

Corine(THUIS) zei

oke, 1 weekje dan.. maar daarna toch graag rap door naar het voorjaar :)
Je hebt het kleine beetje sneeuw wel prachtig vastgelegd!!
Groeten, Corine

Huize Kip Kakel zei

Enne...ik las net... het weekend we een cm of 10??
Hebben we daar nog zin in??
Het is in ieder geval wel even omschakelen..maar ook wel weer een pracht gezicht!
Fijne week, lieve groet, Hannie

Michelle zei

Het ziet er altijd prachtig uit maar met reizen vind ik het toch wel lastig. Proberen om snel nog even een mooie boswandeling te maken voordat alles weer weg is en de lente begint.

Liefs Michelle

Susan zei

Wat een mooie foto's...vooral de appeltjes voor de vogeltjes! Nog even genieten van dit sfeertje want voor je het weet begint het voorjaar echt...

Gr. Susan.

Unknown zei

What beautiful photos!
It 'nice to see the landscape white and snowy ...
Unfortunately it will become very cold, at least here
Take care
xoxo
Mari

Alie zei

Mooie muziek!! Even een paar weekjes vorst en dan weer op naar het voorjaar. Maar ja, daar hebben wij (gelukkig) niets over te zeggen. Het is wel goed voor alle ziektekiemen trouwens, want volgens mij is half Nederland snotterig.

Claudia Leertouwer zei

Het hoort erbij, hier helaas nog geen vlok gevallen...

Home and Lifestyle zei

Hier ligt ook een aardig laagje sneeuw, ik las net ergens dat het eind deze week weer zou gaan sneeuwen. Toch nog echt winter dus! Maar het voorjaar heb ik liever (maar ik raak er niet van in een depressie hoor, een witte wereld vind ik ook erg mooi)!

Mooie foto's!! Lieve groet, Ingrid

Thuis bij Tjits zei

ja dit is zeker gezond weer, helemaal morgen met de zon erbij, heerlijk!
maar eerlijk gezegd was ik zelf zo langzamerhand al in voorjaarsstemming, wel even omschakelen dus!
mooie winterse foto's heb je gemaakt!!

fijne avond,
lieve groet van Tjits

hokje zei

Mooie foto's! Nu nog even een paar dagen vorst en schaatsplezier en dan weer verder richting het voorjaar ;)

Fijne avond. Lieve groet, Miranda

Madelief zei

Hoi Patricia,

Wat levert het laagje sneeuw prachtige foto's op!

Een gezellige avond!

Madelief x

http://truutske.blogspot.com zei

Ik ben zo blij dat we nu eindelijk een beetje winter krijgen. Hoort gewoon bij dit jaargetijde en ik hou er zo van.
Prachtige winter foto's!!!
Fijne week gewenst,
Trudie

Ger zei

Jij had weer oog voor mooie sfeervolle winterse plaatjes,
en die horen toch echt bij de maanden januari/februari....
alhoewel de natuur al maanden de weg kwijt was.

En de moskrans ziet er uit als de kroon van Koning Winter!!!

Fijne avond en liefs,
Ger

Fia zei

Stiekem ben ik toch blij dat er nog wat winterse dagen aankomen....ik geniet van de mooie plaatjes van jou..

groetjes Fia

Anoniem zei

Mooie Winterfoto's.

Lieve groet,
Gerry

Judith zei

Ja, ik was me stiekem al aan het verheugen op het voorjaar en nu krijgen we alsnog een stuk winter! En nu hoop ik stiekem dat de winterse koud niet al te lang duurt, want voor mijn gevoel was ik wel al klaar met die winter:-)

Jij hebt wel mooie foto's gemaakt in je tuin... Die plateau met die moskrans (?) is helemaal super! En hier zijn alle vetbollen trouwens ook alweer allemaal op, en dat terwijl ik ze iedere keer weer ergens anders 'verstop' (moet wel een avontuur blijven voor die vogels toch!?)

Groetjes Judith

It's me zei

Mooie foto's Patricia....yakkes sneeuw...ik wil lente !!....sjuchtttt...liefs van mij...xxx.

It's me zei

Wel je flesjes naar binnen hoor anders vrezen ze stuk...xxx...

Room Seventeen zei

En ik ook maar denken dat de lente al een beetje in aantocht was....Maar nee dus, het is echt winter. Brrr, niet mijn ding. Hoop dat de temperatuur weer snel omhoog gaat.

Monique zei

Wat mooi de foto,s met het laagje poedersneeuw, ik kan niet wachten dat het bij ons ook gaat vallen. Heerlijk genieten Patricia, stuur een beetje sneeuw naar het Westland. Lieve groetjes
Monique

idémakeriet zei

Wat een prachtige foto´s heb je geschoten met je rondje door de tuin.
Ja wat doet dat veel he zo´n laagje sneeuw.
Brr, ik heb het nu al koud als ik er aan denk dat we aan het einde van de week -10/-12 krijgen. Ik ben geen winter mens.
Liefs Gerda

Linda zei

Ik was ook erg verrast toen ik vanmorgen de gordijnen open deed. Alles bedekt onder een laagje sneeuw. Het heeft toch wel iets magisch vind ik. Ook al leek het wat lente achtig te worden is dit weer en vooral de kou wel erg wennen, maar toch ook wel weer leuk. Het is tenslotte januari en hoeft het nog geen lente te zijn. Volgende week gaan wij op vakantie 17 dagen naar de zon in Thailand. Daar is het nu 34 graden, dus dat zal ook wel wennen zijn als we deze week nog flinke koude dagen krijgen.Tot die tijd geniet ik nog even van het winterse weer en dan straks lekker in de zon.

Liefs, Linda

Ellen zei

Hoi Patricia,

Heerlijk hoor, ik geniet ervan. Heb het heel erg gemist en ga er dan ook heerlijk van genieten en neem de ongemakken op de koop toe.
Prachtige foto's heb je weer gemaakt, genot om naar te kijken.

Groetjes en een fijne dag,
Ellen

Yvonne zei

Hier is ook een aardig laagje gevallen, hier op de weg is het 1 grote ijsbaan, fietsen is onmogelijk, en de ene valpartij na de andere is aan de orde, dat is de mindere kant ervan, maar zo'n witte natuur vind ik prachtig !!
nu schijnt de zon lekker naar binnen door de glas in lood raampjes en alles schittert..... genieten !!!
je hebt het mooi vastgelegd !
Groetjes Yvon

Huis van "Mijn" zei

Heerlijk zo je winter foto's... hier is ook een klein laagje gevallen.. en wat is het koud he?.... maar toch geniet ik er van, want voor je het weet is het weer voorbij!!

Groeten Willianne

Pauline zei

Gelukkig toch nog een beetje winter.
Koud is het zeker!
En dat poederlaagje sneeuw zorgt ook voor mooie winterse foto's.
Fijne avond, Pauline

Gerreke zei

Heerlijk hé al die sneeuw!!! Ik geniet echt van dit koude weer!

Passione Helena zei

Prachtig foto's, Patricia! Het poeder laagje geeft een prachtig effect!
De lente voelde inderdaad heel dichtbij..maar de winter is ook nog heel erg welkom. Het geeft net het complete gevoel, wat je van een winter verwacht.
Vandaag is het 1 februari...wie weet zitten we eind maart op een beschut plekje het in het zonnetje...of ben ik nu te optimistisch? ;-)

Geniet van het winters karakter!

Liefs Helena

Huisje Mila zei

De foto met die flessen is super. Wat een goed idee om dit te fotograferen.
Geniet van de (koude) donderdag.

Groetjes
Linda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...