donderdag 18 maart 2010

Gevulde paaseieren

In een van mijn vorige posten had ik verteld dat ik berken takken in het bos had gezocht om kransen van te maken. Ik ben hier mee aan de slag gegaan, heerlijk buiten in het zonnetje. Een betere plek is er op dit moment niet. Kransen maken én van de zon genieten, heerlijk!

Ik ben begonnen met het maken van een cirkel van ijzerdraad, hier omheen de lange twijgen van de berken takken gebonden. Hier ben je wel even mee bezig, totdat er een mooie krans is ontstaan.
Aan de onderkant van de krans heb ik touw gebonden, met hierop drie eieren bevestigd met ijzerdraad. Elk ei is opgevuld met wat sisal touw en een mooie gedroogde roos. En heel subtiel een mooi veertje. Dit alles aan de voordeur opgehangen aan een mooi lint.


Een nadeel is wel, ik ben niet de enige die van deze krans geniet, ook de vogels vinden het geweldig. Tja welk vogeltje wil er nou niet zo'n heerlijk nestje van touwtjes en veertjes, zalig toch...


Liefs,
Patricia

35 opmerkingen:

Heidi zei

Wat mooi gemaakt en sfeervol!

Groetjes Heidi

It's me zei

Hij is echt mooi geworden Patricia................Fijne avond lieve groetjes Ria

Room Seventeen zei

Oooh...dat heb je mooi gedaan zeg! Wat een werk! Zal vast prachtig staan op je voordeur.
Groetjes Hennie

Pink Princess zei

Wat is ie mooi, en wat lief die kleine gevulde eitjes ♥

Claudia Leertouwer zei

Wat ziet dat er mooi uit, heel knap gedaan. Groet, Claudia

WEERspiegeling zei

Wauw, wat een prachtige krans, geweldig mooi die berkentakjes. Daar heb je straks na de Pasen ook nog heel lang plezier van: eitjes eraf en wat bloempjes erop.
Ik wens je alvast een heerlijk weekend; jammer dat de zon het gaat laten afweten, maar we hebben nog een hele lente én een zomer tegoed; en dit hebben we alvast maar weer mooi meegenomen.
Groetjes,
Anita

Rumour has it zei

Die oudroze-kleurige roosjes zijn echt prachtig zo in die witte eitjes. Mooi gedaan, warm applaus van mij! :D
Hartelijke groeten,
Marjolijn

Karin zei

Heeel mooi Patricia. En wat was het heerlijk vandaag....jammer dat sommige van ons moesten werken :o(
Karin

Val zei

What a lovely creation!
val

Jeanette zei

Heel mooi gemaakt Patries, je hebt best wat berkentakken nodig voor zo`n krans denk ik. Leuk ook die eitjes met rozen...

Groetjes,
Jeanette

Bonjade zei

Wat een warm welkom bij je.....
Heb het gedaan hoor, wat je vroeg.
Kwam automatisch in beeld, sorry hoor......
Heerlijk pasen staat al voor de deur!!!!
Fijne avond.

Unknown zei

hoi patries,

prachtige krans hoor...

ja die vogeltjes lusten die eierschaaltje graag...
saartje trouwens ook, ik liet er een vallen en...hap...weg....

XX

Fleurette zei

Hello my dear Patricia, this is really beautiful wreath!!!
I wish you good night and beautiful dreams:)
Hugs Fleurette

Nieneke zei

Hoi Patricia,
Herlijk zo in het zonnetje hè? En dan ook nog zoiets prachtigs gemaakt..
Fijne avond verder, Nieneke

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Hallo Patricia,

Dat is een leuke binnenkomer als je bij jou via de voordeur binnenkomt.
Dan kan het bezoekje al niet meer stuk.

Zelf hebben we een krans (van dikke takken) aan de deeldeur hangen. Afgelopen jaar heeft hier een vogel zijn nest ingemaakt. Dat was een hele verrassing, en we hebben toen de opvoeding natuurlijk op de voet gevolgt. Uiteindelijk zijn er 4 boomkruipertjes uitgevlogen. Wie weet wat er bij jouw voordeur gebeurd.

groet Pauline

Jeannette zei

In mijn vorige leven was ik waarschijnlijk een vogel.....ik zou nl. ook het liefst aan de haal gaan met die krans van je. ;)
Erg mooi is ie!

The Old and the Beautiful zei

Ik vind hem geweldig!

Groetjes,
Gonda

Mayflower zei

Wat een supermooie krans heb je gemaakt en wat leuk de eitjes met het gedroogde roosje erin.
Fijn weekend.
Lieve groet, Mea

Haikey love of living zei

Prachtig gedaan!

Zelf had ik er ook eentje van berkentakjes gemaakt maar die is niet zo mooi vol al die jij nu hebt hangen.
Moet toch maar weer op zoek naar meer :)

groetjes,

Haikey

alma zei

Hoi Patricia,

Wat prachtig die eieren met gedroogde roosjes erin. Heel fraai op je deur. Laat de Pasen maar komen...
Groetjes
Almay

Rianne zei

Terecht dat de vogels ook van je krans genieten, hij is super.... Vooral die zachte tinten van de gedroogde roosjes zijn erg mooi erbij, heerlijk!
Fijn weekend alvast!

Een sneller kloppend hart zei

Ohh wat heb je dat subtiel gedaan, in één woord: PRACHTIG!

Fijn weekend voor jou en je gezinnetje...

Groetjes, Veronique

Hannekie(Sisterly) zei

oo wat knap. ik ben wel handig maar hier ben ik zo niet goed in. gelukkig kan ik van jou kunsten meegenieten
gr hannie

Monique zei

Ik vind het een erg mooie en sfeervolle krans. Kan begrijpen dat onze gevederde vriendjes er ook dol op zijn ;o)

Fijn weekend!

La Maison zei

Wat leuk dat de vogeltjes van je lenen. De rozen in de eitjes vind ik echt prachtig staan.
Kortom je krans is een plaatje.

groetjes
Hermine

Corine(THUIS) zei

Je krans is prachtig geworden! Hier gaan de vogels er idd ook vandoor met de versiermaterialen.. ach voor een nestje mag het, ik haal zelf ook overal materiaal vandaan om m'n huis aan te kleden, toch?!
Groeten, Corine(THUIS)

Diaantje zei

Ha Patricia,

Ik ga proberen een reactie achter te laten,
Je krans is prachtig!!!
Kan me voortsellen dat iedereen zich welkom zal voelen bij jullie!
Groetjes, Diana.

Jootje zei

oooh, wat mooi! ik snap die vogeltjes wel, dat ze geen nestje op je krans maken..
groetjes van jootje.

Hanna zei

What a wonderful easter-wreath!

Have a nice weekend you too!
Hugs, Hanna

Elsa zei

Beautiful Eastern decorations, me likey!

Have a nice weekend!

idémakeriet zei

Ja dat is inderdaad jammer dat je dat mooie uitzicht niet hebt.
Die gevleugelde vrienden zullen we dikwijls langs komen om hier en daar wat sisal en touw te lenen.
Ze zijn nu zo druk bezig met nieuwe huisjes aan het maken dat ze wel wat materiaal kunnen gebruiken.
Gemakkelijk dat iemand zo lief is om dat aan de deur te hangen, weten zij veel.
Fijn weekend.
Lieve groetjes Gerda

Anoniem zei

Prachtige krans voor aan de deur,leuk bedacht met de roosjes erin,fijn weekend,lieve groet Joke.

Petra H. zei

Good evening, Patricia,

beautiful blog, beautiful photos and very pleasant music. Have a nice evening. Petra from Czech Republic

Anitas hus zei

Hi Patricia!

What a lovly wreath you have made. It was so cute with the eggs and roses.
I have enjoyd your blog, and alll the good stuff you make. You are so good!!!

Have a lovly sunday!

Hugs, Anita:O)

PS. I have put you in my blogroll;)

Fia zei

Toevalig kwam ik op jouw mooie sfeervolle blog terecht, heb me erg vermaakt met al deze prachtige creaties van je.
De berkentakken krans vind ik beeldig ik heb een berkenboom voor de deur dus....takken genoeg ga er zeker mee aan de slag door jouw leuke ideetjes ben ik helemaal om!
Kom gauw weer langs....

Groetjes Fia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...