woensdag 31 maart 2010

Eitjes stapelen...


We naderen bijna de Pasen, morgen is het Witte Donderdag, de dag erna Goede Vrijdag. Ik vraag me wel eens af hoeveel mensen er nog zijn die weten wat deze dagen betekenen, dan alleen maar chocolade paaseitjes eten en gezellig brunchen samen met de mensen die je lief zijn. Ook ik doe daar aan mee hoor, al die gezelligheid, dit hoort er gewoon bij. Lekker paaseitjes eten, tafel gezellig gedekt met allemaal lekkers en niet te vergeten mooie decoraties maken.


Ik heb witte eitjes opgestapeld op een plateau en deze gevukld met de Helleborus.  Dit jaar staat ze wel erg laat in bloei, dus ik noem ze nu maar de Paasroos, ipv de Kerstroos...


Ik vind het een hele mooie combinatie, witte eitjes, Helleborus, kwarteleitjes en heel subtiel dwarrelt er een veertje...


Lieve groet aan al mijn lezers.
~Patricia~

40 opmerkingen:

Tuur zei

Prachtig!!, jou foto's komen ook zo puur over!

Bizzy @ home zei

Hoi Patricia, wat een prachtige sfeervolle foto's. De helleborus zo sierlijk in de eidopjes.

Ik weet wel wat pasen betekent. Je hebt ook nog stille zaterdag, de dag tussen de kruisiging en de opstanding van Christus.
Daarnaast weet ik de paassfeer ook wel te waarderen...maar paashazen en dergelijke hoeft van mij nou ook weer niet.
Groetjes Renny

Fleurette zei

Hello my dear friend Patricia,
on your photos is very tenderness and love is it beautiful!!!!
In Prague, it's raining and the sky is very gray is a sad day.......Wishing you a wonderful day full of sunshine!!!
With love Fleurette

Marian zei

Hoi Patricia, Er zijn nog wel mensen hoor die weten wat deze dagen betekenen... Als kind vond ik het onbegrijpelijk dat de dag waarop Jezus gekruisigd werd "Goede Vrijdag" werd genoemd...

Je foto's zijn prachtig... en ook ik heb een beetje sfeer in huis gebracht met eitjes en bloemen, maar dan ter ere van het voorjaar. En we mogen Pasen trouwens vieren hoor, met de nadruk op vieren.

Groetjes, Marian V.

La Maison zei

Ja natuurlijk weet ik wel waar het met pasen eigenlijk om draait.
Ik denk er ook wel aan, maar de boel opvrolijken hoort er ook bij want er is tenslotte ook een opstanding.
En die eitjes, ach, gewoon lekker;)

Fijne paasdagen
Hermine

Mayflower zei

Je laat ons weer genieten van prachtige foto's Patricia, het staat prachtig de oudroze kleur van de Helleborus en de witte eierschalen.
Ik wens je hele fijne Paasdagen.
Lieve groet, Mea

Ineke Pluim zei

Soms zou je door al die eieren, chocolade en paashazen helemaal vergeten waar het met pasen nou echt om gaat.
Een hele mooie combinatie inderdaad. En weer eens iets anders die helleborus. Mooie sfeervolle foto's!
Groetjes en fijne dagen!
Ineke

Ger zei

Hoi Patricia,

De betekenis en het vieren van Pasen weet ik als R-K opgevoed en bij De Zusters van Liefde op school gezeten hebbende als kind maar al te goed.

Maar tijden veranderen en ik beleef op de dag van vandaag meer plezier en voldoening aan het lezen en bestuderen hoe ze in vele andere landen het Paasfeest vieren met al hun verschillende gebruiken,rituelen die van oorspong toch een samevoegsel zijn van religie en lentefeesten uit een lange geschiedenis.

Je hebt een prachtige lentedecoratie gemaakt, heel sfeervol!!

Fijne Paasdagen het liefste met de zon!

Lieve groet,
Ger

ps
Gisteravond was de antique restaurateur bij ons na lange tijd afwezigheid en hij gaf het advies(ondanks dat hij het heel moeilijk vindt om ongeziens een goede tip te geven)probeer uit aan achter of onderzijde van Maria beeld met zachte doek gedrenkt in terpetine een klein stukje voorzichtig te wrijven en kijken naar het resultaat.

Anoniem zei

Wat heb je dat prachtig gedaan zeg. Mag ik dit idee van je 'lenen' Ik heb nog steeds niets om de paastafel te decoreren en vind dit supermooi!
Wat een mooie kleur helleborus heb jij,
lieve groet, Sonja

Yvonne zei

Wat een mooi plaatje.

Fijne dagen !
Gr yvonne

Corine(THUIS) zei

Je hebt helemaal gelijk.. pasen is voor veel mensen gewoon een vrij weekend. Ik heb net de liturgie voor de kerkdiensten van Goede Vrijdag en 1e paasdag getypt en nu heb ik het U zij de glorie al een paar dagen in m'n hoofd :) Dus volop paassfeer hier! Groeten, Corine(THUIS)
PS. complimenten weer voor je schitterende foto's!

Passione Helena zei

Heel erg mooi Patrica,

Het zijn hele mooie sfeervolle plaatjes geworden

Fijne dagen!

Liefs Helena

Oude lappen zei

Wat heb je me weer op een idee gebracht? Waarom kom ik daar zelf niet op? Och ik kan er maar van genieten hé. Bedankt voor de tip en de leuke foto's.
Liliane

les fifoles zei

The colors are perfect together...this pink and this brown...lovely.

Anne

Jolanda zei

Lief, de heleborus met de eitjes. Ik ga ook wat knippen denk ik...prachtige foto's, dank je. En met mijn katholieke opvoeding weet ik gelukkig wel een en ander van het mooie paasverhaal.
Lieve groetejs Jolanda

Loveforpiemonte zei

Tja ik heb me er ook regelmatig over verbaasd, vind je foto's trouwens prachtig.
Groetjes en wens je een fijne dag,
Madelon

Karin zei

STAPELGOED!
mooie foto's weer Patricia,
Karin

Anoniem zei

Het is zekers een pracht combinatie en de schaal vind ik ook een plaatje,fijne avond,groetjes Joke.

Bonjade zei

Ja super niet de helleborus....ah dit is ook een mooie versie....die oudrose.......
Ik spaar ze ook in mijn tuin, tja wat spaar ik niet..????
Ik heb al de groene,witte en nu laatst de zwarte versie.....tja het moet natuurlijk nog gaan bloeien maar toch.......
Wat er vorig jaar al stond dat bloeit al heerlijk.
Hoera lente.......


Oeps ja, er zat eigenlijk een boodschap bij je prachtige foto's........

alma zei

Hoi Patricia,

Het is inderdaad een prachtige combinatie dat wit met roze. Mooi weergegeven.
Ondanks de gezellige brunch en chocoladeeitjes is Pasen voor mij ook het feest van de Opgestane Heer.

Groetjes en mooi dat je het aantipt!

Groetjes
Almay

JacQie zei

Ik ben bij toeval op je blog gekomen en werd meteen verrast door het "rustige, gezellige"sfeertje. Ik ga zo nog even verder kijken, maar ga me eerst als volger aanmelden.
Fijne avond en groetjes,
jacqie

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Ja, wat zijn ze laat de Helleboris. Maar wel prachtig zeker in combinatie met de eitjes. Ik heb nog steeds geen oplossing om de Helleboris op de vaas lang staande te houden. Een heel klein laagje water helpt niet, op lauw water helpt niet, heb jij een tip????

Het zijn mooie foto,s, geniet van de paasdagen, groetjes Pauline

Geartsje zei

Ik geniet van je foto's. Ziet er zo mooi uit.
Fijne Paasdagen.
Groetjes van Geartsje

kienkele zei

Dag Patricia, je paasdecoraties zijn prachtig, heel mooi die combinatie met die helleborussen!
Fijne avond, groetjes, Tineke

Een sneller kloppend hart zei

Oh dat heb je weer prachtig gedecoreerd! Wonderschoon en prachtige foto's!

Veel groetjes, Veronique

kralenqueen zei

Hoi Patricia, je hebt het weer heel mooi verwoord. Want ja idd Goede vrijdag,en Pasen hebben ook een hele andere betekenins dan alleen maar brunche en paasdecoraties. Maar je hebt het wel weer heel mooi op de gevoelige plaat vastgelegd. Ik wens je wel hele gezellige dagen toe met je gezin en familie. Groetje rianne

lia zei

Ja, de paasbetekenis is me wel bekend, al ben ik iemand die niet naar de kerk ga. Maar geloven kun je overal is mijn mening. En met pasen en ook met kerst vind ik het belachelijk dat mensen zich helemaal vol proppen met van alles. Maar een beetje gewoon gezelligheid aan tafel is nooit weg. En gezellig is het bij jou ook met die mooie decoratie.

lieve groet Lia

The Old and the Beautiful zei

Wat een prachtige foto's en wat een mooi geheel zo! Hier kan ik echt van genieten.
Ik moest nog een paar posts van je inhalen en je hebt ook leuke dingen gescoord op de rommelmarkt en de tafel van dat onderstel is ook super geworden.

Een heel fijn paasweekend alvast!

Groetjes,
Gonda

Haikey love of living zei

hoi Patricia,

Wat eenprachtige foto's heb je nu gemaakt!
m'n complimenten!
groetjes, Haikey

Mona Christin zei

Beautiful flowers.

I just want to wish you a Happy Easter. Enjoy.

Hugs, Mona C♥

Unknown zei

mooie lente decoratie met die lieve helleborus...
wat blijft ie het goed doen he?
net als onze vriendschap...

XXpetra

Unknown zei

thank you! for your visit and comment!
my best wishes for a Happy Easter!

flowersandhome zei

Prachtige foto's!
En ja hoor, Witte Donderdag, Goede Vrijdag, Paaszaterdag en dan Pasen; allemaal echt erin gestampt toen we nog op school zaten. Dat is nu wel anders enne ook ik weet het allemaal niet zo precies meer maar in elk geval zijn vandaag de klokken naar Rome vertrokken en komen die zondag terug mét paaseitjes!
Groetjes en prettige paasdagen,
Marian

Makkie zei

Wat een prachtige foto's! Dit hoort bij een prachtig opstandingsfeest. Hij is waarlijk opgestaan!
Hartelijks

Het stokpaardje zei

Mooi toch pasen en kerst gecombineerd. Twee hoogtijdagen in een.
Fijn paasweekend Iris

The Pinkhouseladies zei

Hele mooie foto's heel mooi die helleborus tussen de eitjes! Fijn paasweekend!

Trudy zei

Mooi Patricia! Fijne paasdagen!

Claudia. zei

Een mooie combi, die eieren met de helleboris, en die zijn zo ontzettend mooi van kleur, zo puur.

Echt een mooie stapel.
Goeie paasdagen.
Groetjes Claudia.

Lenet zei

twee heel verschillende seizoenen maar een pracht combinatie

The Pinkhouseladies zei

Mooie foto's. En die paars/roze bloemen bij die eitejes is een mooi contrast!

Wij hopen ook dat mensen weten wat pasen is en al die bijzondere dagen voor staan!

Fijne paasdagen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...