woensdag 24 maart 2010

Mooi onderstel...


In het Franse Lille, op de brocante markt, 
hebben wij in september dit gietijzeren tafel onderstel 
gekocht. Aan de stof is te zien dat het al een hele tijd in 
de garage heeft gestaan. Ik had er helemaal niet meer 
aan gedacht. Totdat manlief met een heel goed idee kwam
 om een tafel blad te maken. Maandag avond een hoop 
geboor en getimmer vanuit de garage, en dit is het resultaat...


Het zijn oude planken van pallets. We hebben de tafel zelfs
 getest, je kan er zo op gaan staan, ofwel springen, dus van 
stevigheid kunnen we wel spreken. De tafel staat nu buiten 
te drogen, want het hout is nog wat nat, dan wil ik het wat 
opschuren, zodat het ruwe er wat vanaf is. Misschien ga ik
 het wit beitsen, maar daar ben ik nog niet helemaal uit. 
Zijn er nog andere ideeën, laat het me maar weten...
Ik vind het zo al super gaaf!


Nu nog 4 stoeltjes erbij en laat die zon maar schijnen...

Liefs
Patricia







29 opmerkingen:

Jootje zei

je hebt een prachtig tafeltje, en dat mede dankzij pallets! ik hou van oud verweerd hout, ik zou er niets meer aan doen.
groetjes van jootje.

Miranda | Taxx Life Blog zei

Wauw wat een gave tafel is het geworden zeg, echt heel erg mooi. Ik zou ook niets doen aan het hout denk ik. Misschien een beetje opschuren en beitsen, maar ik zou hem niet wit maken. Succes!

Rumour has it zei

Prachtig gewoon, voor dit soort tafels loop ik ook helemaal warm! :)
Handige man heb je alleszins!

Madelief zei

Hoi Patricia,

Wat een super leuke tafel is het geworden. Wat fijn om zo'n handige man te hebben!

Lieve groet, Madelief

Room Seventeen zei

Hey Patricia, ik heb precies zo een! Ook met oude planken! Staat hartstikke leuk in de tuin.Zou zelfs binnen wel kunnen!
Groetjes Hennie

kienkele zei

Wauw Patricia, wat is die mooi geworden zeg! Ik zou zeggen, niks meer aan doen, ik vind em prachtig zoals ie nu is. Mooi dat verweerde hout, en schilderen kan altijd nog, toch?
Fijne avond, lieve groet, Tineke

by kuzz zei

Wat een mooie tafel! Ik vindt m nu ook al zo mooi, niet meer teveel aan doen! Echt super!
liefs, Erna

Bonjade zei

Die man van je is een uitvinder....
Wat top. Niets meer aan doen, mooi het pure hout.
Fijne avond

Fleurette zei

Hello my dear Patricia, your husband had a good idea!!!
The table is really beautiful!!
I love the old wood!!
Have a nice evening and very nice spring
Big hugs
Fleurette

faire un songe zei

Ik vind de tafel ook super gaaf het is het sjouwen dubbel en dwars waard geweest... heerlijk van genieten..

Karin zei

Ik zou hem zo laten Patricia, niets meer aan doen zou ik zeggen. Misschien kan ik die handige man van je even lenen. Bij ons moet er ook nog een tuintafel komen, maar dan wat groter. De huidige lijkt zo nietig omdat het terras een stuk groter is dan wat we eerder hadden. Er zal dus iets op verzonnen moeten worden...
Fijna avond,
Karin

Haikey love of living zei

Wauw! super gedaan!

fijne avond!

Haikey

Kom Achterom zei

Ha patricia
Mooi hoor die tafel.
Ik werk veel met sloophout op mijn werk
Als je het zo laat wordt het hout steeds grijzer
Ik zou het zo laten.
Met dat gietijzeren onderstel vind ik dit een hele mooie combinatie
Geniet ervan
Yolanda

Marloes zei

Niks meer aan doen!!! Hij is prachtig zo!

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Hallo Patricia,

Prachtig die stoere maar ook heel stijlvolle tafel. Lijkt me inderdaad mooi om hem wit te schilderen. Maar goed het hangt er ook vanaf hoe je het wilt combineren. Lief va je lief om het tafelblad voor je te maken. Nu samen genieten aan de tafel,

groetjes Pauline

It's me zei

Hoi Patricia

Wij hebben toch handige mannen he??!!
Ik zou er niks meer aan doen........zo mooi zo !!


Geniet er lekker van..lieve lente groetjes Ria

alma zei

Hoi Patricia,

Wat een prachtige tafel is het geworden. Ik zou hem lekker zo laten (eventueel wat white wash)

Lekker om buiten aan te eten en met deze mooie dagen gaat dat al gauw gebeuren,

Groetjes
Almay

Claudia Leertouwer zei

Ik vind niet alleen hetonderstel geweldig maar de planken ook, gewoon zo laten meid!!

Groeten,
Claudia

Mayflower zei

Prachtig Patricia, wat een mooi onderstel, ik heb zelf ook een gietijzeren onderstel, maar met een hardsteen blad, maar dit vind ik ook geweldig mooi met de steigerdelen. Ik vind het zo al mooi, maar ben ook erg weg altijd van het inkalken voor een vergrijsder effect.
Fijne dag.
Lieve groet, Mea

Unknown zei

SUPER tafel zeg,,,dat wordt genieten.
groetjes Kari

Rianne zei

helemaal super! Ik zou hem zo laten en lekker genieten!
Groetjes

lia zei

Leuk. Ik moet ook nog wat nieuws, maar vind niet wat ik zoek. Dit zou wel staan. Maar ja, dat is bij jou. Maar weer verder zoeken.

lieve groet Lia

Jeannette zei

Stoere tafel en stoere man (want ik neem aan dat hij zich in het zweet heeft gezeuld met dat onderstel in Lille) ;-)
En ik zou het ook zo laten. Je kunt het altijd nog wit schilderen als het gaat vervelen.

Fågel Blå zei

Hello!
Oh so lovely pictures!
The table is so beautiful!
many hugs to you!
Kathrine

Heidi zei

Wat een prachtige tafel is dat geworden!!
En wat zal dat een geleur zijn geweest...maar hé, daar hebben we mannen voor! haha
Die van mij heeft wel eens een halve stad in Mexico doorgelopen met een beeld van een meter op zijn schouder en 40 graden!

Groetjesss

Unknown zei

hoi patries,

supermooie tafel!!!
lekker om lang aan te tafelen buiten met een lekker glaasje wijn erbij.....
laat die zomer maar komen!!!

XX petra

Kom Achterom zei

Ha Patricia,
Ik las net de vraag op mijn site
Je kunt het blad wel in de olie zetten, ik persoonlijk vind dat wel heel mooi.
Hij wordt dan iets dieper van kleur.
Je kunt hem daarna alleen niet meer in de beits zetten omdat de olie in het hout trekt.
Als je hem zo laat dan is er natuurlijk helemaal geen bescherming en dan gaat het hout op een gegeven moment rotten.
Ik zou zeggen Zet hem lekker in de olie.
Ik wens je veel succes en ja wel slim om hem nog wat te schuren anders blijf je er steeds met je mouwen aanhangen.
Groetjes Yolanda
Jammer hé dat we niet meer buiten kunnen zitten genieten
Fijn weekend

Tierlantijn zei

Super gezellig hier! Ik heb eeb soortgelijke tafel..wit! Er staat een foto van op mijn blog...!

Groetjes, Ilona
www.tierlantijn.net

Guy en Dina zei

Zo mooi! Mijn man heeft net ook uit recuphout een tuintafel gemaakt en ik houd van die ruwe look maar twijfel ook nog aan witbeitsen of -oliën ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...