woensdag 17 maart 2010

Trots...

Dit is een post die ik eigenlijk helemaal niet had willen plaatsen, maar ik wil het toch even kwijt. Ik weet dat er heel veel lieve en trouwe lezers zijn die genieten van mijn blog en mijn mooie foto's, dat mag. Het staat hier ook op mijn blog beschreven:
'Kijk mee, lees mee en geniet van de heerlijke sfeer'.
Maar het is niet de bedoeling om mijn foto's te kopiëren en ze te plaatsen op een eigen site, hyves of wat dan ook. Wil je dit wel, vraag het me en plaats er een bronvermelding bij naar mijn blog.
Deze week ontdekte ik een site waar 10-tallen foto's waren te vinden van mijn blog. Er stond niet eens een bronvermelding bij, laat staan mijn naam All Seasons was niet eens te vinden.
Ik zou het erg jammer vinden om al mijn foto's te moeten bewerken, zoals de foto die ik nu geplaatst heb.

Dit is iets wat heel dubbel is, het voelt ook als een trots, mijn foto's en de sfeer die ik hier neerzet wordt gewaardeerd en dat doet ook veel goeds.

Ik wens jullie allemaal een hele fijne en zonnige dag toe. De zonnestralen komen hier de kamer nu binnen. Dus ik ga daar vandaag zeker van genieten.

Een mooie dag
Lieve groet,
Patricia






22 opmerkingen:

Irene b zei

I can't translate perfectly but you always have lovely images...thak you

lia zei

He patricia wat vervelend zoiets. Ik heb het wel vaker bij andere gelezen. Zie ook wel vaker blogs met foto's van internet geplukt, maar dan staat er vaak wel een naam bij. Waarschijnlijk kan die persoon geen foto's maken of heeft geen inspiratie van zichzelf.

Wens je toch ook een hele fijne zonnige dag toe.
Lieve groet Lia

Zo, en nu ga ik weer aan het werk.

Hanne zei

Groot gelijk, ik vind niet dat je zomaar dingen mag 'stelen' van iemand. Mijn blog is ook, zoals je jouwe denk ik, een beetje persoonlijk, en daarvan moeten ze afblijven. En als ze er iets vn gebruiken, kan dit op zijn minst in onderling overleg gebeuren.
Ik hoop dat je je niet laat afschrikken door dit alles, zodat we hier kunnen blijven genieten van al dat moois dat hier al verschenen is.

Anoniem zei

Trots mag je zeker zijn op je prachtige foto's! Je weet een fijne sfeer neer te zetten en dat vinden ongetwijfeld meer mensen, een geweldig compliment voor jou dus!

Maar het is niet leuk als mensen jou foto's gebruiken zonder toestemming of zelfs zonder bronvermelding! Daarom zet ik op al mijn foto's die op internet verschijnen mijn naam op de foto's, meestal met een ©. Het is dan minder aantrekkelijk om de foto's te gebruiken.

Ga vooral door met mooie foto's maken!

groetjes,
Mirelle

Bizzy @ home zei

Met de eer van een ander strijken, bah, daar hou ik niet van. Zijn de foto's verwijderd inmiddels? Is verplicht hoor.
Ik had net besloten geen opschrift meer op mijn foto's te plaatsen. Gewoon goed vertrouwen, maar dat kan dus niet, blijkt wel weer.
Ga lekker genieten van het heerlijk, zachte weer. Ik ga zo een bakkie in de tuin doen...heerlijk!
Groetjes Renny

Anoniem zei

Heel jammer dat er mensen zijn die zoiets doen,maar zulke dingen zullen helaas altijd blijven gebeuren,ikzelf zou het niet eens willen,pronken met andersman veren,probeer het je niet teveel aan te trekken en geniet van deze zonnige dag,je foto is prachtig,fijne dag,groetjes Joke.

oma leentje zei

Lieve Patricia , ik vond het ongelooflijk hoe heel hyves(tenminste de meiden die we kennen) op hun achterste benen stonden.En op hotforum is het gelukkig geen gekakel geworden. Kwam ook nog foto's van Hetty en Desiree tegen. Heb ze gemaild. En ze moeten zelf maar kijken wat ze er mee doen. Voor jou is het in ieder geval een opluchting dat ze de foto's eraf gehaald heeft. Ik wens je een zonnige lente toe en hoop dat je gewoon mooie foto's blijft maken. Dikke knuf van mij

Karin zei

Kan me goed voorstellen dat het een dubbel gevoel is, Blijkbaar bevielen je foto's, maar ze hebben met hun vingers van andermans soullen af te blijven! Zeg ik die de afgelopen week in verschillende posten andermans foto's heeft gebruikt, maar....met toestemming van de makers (behalve George dan.....was even niet te bereiken *smile*)
Fijne, zonnige dag. Karin

Mayflower zei

Hoi Patricia, ik kan me je gevoel goed voorstellen, ik zou het ook niet leuk vinden als ik opeens ongevraagd foto's van mij zag staan bij iemand anders, vermeld dan in ieder geval de bron.
Hopelijk is het merken van je foto's niet nodig en ik hoop nog lang te kunnen genieten van die heerlijk sfeer hier.
Lieve groet, Mea

Haikey love of living zei

Niet leuk dat andere mensen je foto's gebruiken. Ondanks dat hoop ik wel dat je mooie foto's blijft maken want we genieten er zo van!

Groet, Haikey

Bonjade zei

Zo zeg en oma Leentje had je getipt? Of lees ik het fout? Wat lief van haar zeg.
Enne hoe nu verder....zijn ze eraf gehaald......?
Niet leuk zeg, maar je hebt gelijk hier moet je gewoon een post van maken.......
Veel liefs

Ger zei

Tja.....W.W.W. is een geweldig fenomeen, maar er kleven ook minder leuke dingen aan..... zelfs hele nare en gevaarlijke dingen,dat weten we inmiddels maar al te goed.

Jij hebt helemaal gelijk dat men van jou zelfgemaakte foto's moet afblijven.
Toch zal je dan de foto's moeten merken,maar als je het aan de rand doet is het een makkie om die foto te bewerken en er de rand vanaf te snijden.
Kom vaker prachtige foto's tegen op internet met in het midden een naam of kenmerk,zó jammer......maar helaas....het is soms nodig.
Er zijn nou eenmaal mensen die hun vingers niet van andermans spullen kunnen afhouden,bah!!!

(denk dat de restaurateur een wereldreis aan het maken is;-)nooit thuis!)
Maar we geven het niet op)

En ik hoop dat jij het foto's maken en plaatsen ook niet zal opgeven.
Lieve groetjes,
Ger

It's me zei

Hoi Patricia

Ja naar zeg dat mensen dat doen..maar zie het ook als een compliment !! je maakt ook zulke mooie foto's !!

Blijf het doen hoor en geen letters erop enzo.......zo jammer vind ik dat...............fijne avond lieve groetjes Ria

Anoniem zei

Ik geniet altijd ernorm van jouw mooie en lieve blog en die van anderen. Juist om terug te komen bij mijzelf. Even weg van de harde, koude en zakelijke wereld! Jammer dat er op internet, net zoals 'live', weinig hoffelijkheid is. Ik heb het idee dat ook een hoop dommigheid en oppervlakkigheid meespeelt: mensen realiseren zich volgens mij niet of onvoldoende hoe het zou zijn als het andersom zou zijn, dus als jij doet bij hen wat zij bij jou doen. Hopelijk heb ik je hiermee een beetje een hart onder de riem gestoken!(deze reactie stuur ik anoniem, want ik mijn wachtwoord ben ik zoek). H. groet, Beatrijs

Monique zei

Heel begrijpelijk dat je het vervelend vind as mensen ongevraagd je foto's mee nemen. Ik heb er zelf wel eens aan zitten denken om mijn naam of initialen in de foto te verwerken. Misschien is dat voor jou ook een idee?

Ben het trouwens ook wel met je eens dat het een dubbel gevoel is. Wat mij betreft mag je bere-trots op je foto's zijn. Het zijn steeds weer prachtige plaatjes!

Fleurette zei

Hello my dear Patricia, Your pictures are beautiful and some individuals are impertinent:(
Do not be sad!!!!
Have a very nice evening
With love Fleurette

Corine(THUIS) zei

jammer is het dat er met zo weinig aandacht omgegaan wordt met andermans foto's! Ik hoop dat je niet hierdoor het bloggen negatief gaat zien en gaat stoppen.. ik geniet van de mooie posten en de prachtige foto's op je blog!
Groeten, Corine(THUIS)

Claudia Leertouwer zei

Hoi Patrica,

Met letters erdoor zijn je foto's er niet minder mooi om en het is een oplossing. Ik zou het heel erg jammer vinden om je mooie foto's te moeten missen..

Groet, Claudia

Irma zei

Heej Patricia,

Ohhh dat dillema heb ik ook het is een hele eer maar toch hou je je foto's het liefst op je eigen blog.
ik heb een mailtje van een blogster gehah en die bedankte voor mijn free blog stuff toen ik een kijkje ging nemen zag ik dat bijna al haar foto's aan de zijkant allemaal van mijn interieur en tuin waren en nu weet ik ook niet hoe ik haar dat moet gaan zeggen grmmmm ik wil ook niet naar overkomen als je een oplossing weet hoor ik het graag.
Jaaaaaa maandag weer "emaille op maandag" leuk leuk leuk als je meedoet, er had iemand mee gedaan en ze gaf mij naar aanleiding van het meedoen een reatie dat ze het zo leuk vond dat ze zoveel reacties op haar post had gehad ze werd er verlegen van, nou dat vond ik zo leuk voor haar en zo bouwen we een hele kring met emaille liefhebbers die posten en voor degemne die niet posten heerlijke foto's om van mee te genieten.
Tot maandag;-)

veel liefs Irma
ps wat een onwijs mooie banner heb je.

Loveforpiemonte zei

Hoop dat het opgelost is, is toch vervelend. Denk dat mensen het bedoelen als compliment dat wel maar vraag het even. Heb het zelf ook gehad op hyves, heel veel frustraties later heb ik de achtergronden die ik "ontwierp" voor mijn eigen pagina maar op een hyve gezet voor algemeen gebruik met als regel dat ik in ieder geval de eerste week op mijn privehyves mijn eigen ontwerp even eigen wilde hebben.
Groetjes Madelon

basiclabelSweden zei

Ben blij dat ze uiteindelijk heeft besloten om ze te verwijderen en een verwijzing heeft gedaan naar jouw blog! Het is toch te gek voor woorden! Samen zijn we sterk toch :)

Prachtig geworden die mooie berkenkrans.

Kram Bellavien

kienkele zei

Hai Patricia, ik snap dat je het heel vervelend vindt, het zou niet nodig moeten zijn om je foto´s te moeten `merken`. Maar beschouw het maar als een compliment, da´s vast beter voor je gemoedsrust....
lieve groet, Tineke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...