donderdag 29 april 2010

Echt Hollands..


Omdat wij hier in ons kleine Nederland morgen, 30 april, Koninginnedag vieren, vond ik deze post wel heel toepasselijk om nu te plaatsen. Het is wel geen oranje, zoals morgen door het gehele land te zien is, maar wel écht Hollands.
Ik heb het over de echte Hollandse klompen, klompen die gedragen zijn door mijn zoon toen hij nog klein was. De blank houten zijn, zijn eerste, iedere dag liep hij op deze klompjes. De wit gewolkte komen uit Friesland, toen deze te klein waren werden ze ingeruild voor de mooie zwarte die hij nog een hele tijd gedragen heeft. Nu worden er door hem geen klompen meer gedragen, wel door mij en door manlief...


Deze week heb ik kleine Delfsblauwe klompjes gekocht, die worden op de post gedaan voor een vriendin van ons in Tsjechië met nog een aantal heerlijkheden uit Nederland, waaronder peperkoek en hagelslag. Drop zal er niet bij zitten want dat lust ze niet.
Deze kleine klompjes ik vind ze zelf nog wel leuk, misschien toch nog een paar halen...


Ik ga zo de spullen in de auto zetten, wij gaan morgen in alle vroegte naar Nijmegen met een hoop leuke spullen om te koop aan te bieden.
Voor de niet Nederlandse lezers, morgen is het Koninginnedag en mag je van alles te koop aan bieden. Het is een grote vrijmarkt in ons land met heel veel oranje, helaas hier niet op mijn blog:)

Voor iedereen heel veel plezier met wat je ook gaat doen,
geniet van deze gezellige dag.

Lieve groet,
Patricia

21 opmerkingen:

Ingrid zei

Een prachtige post met de Hollandse klompen mooie foto's hoor Patricia!!Ik wens je veel plezier morgen,hier in Belgie een gewoon dagje...

Ingrid

Fleurette zei

Hello my dearest Patricia, My son was last week in Holland.....As a gift brought me the same blue clogs!!!!!!!!!!!!!!
Have a nice evening and happy weekend:))))¨
Big hugs Fleurette

Claudia Leertouwer zei

Ik hou van Holland!

Groeten,
Claudia

Kom Achterom zei

Super leuke post!!
ik ben gek op klompen.
2 weken geleden heb ik nog een paar klompen van een stratenmaker meegenomen. 2 reuzegaten ervoor in
en maat 49 of zo helemaal geweldig die afgedragen gevallen. Ze lagen op de bult met afval en mijn man verklaarde me natuurlijk weer helemaal voor gek.
Nu ze bij de rest van de boeren spullen staan zijn ze super leuk
O ja en morgen natuurlijk met de vrachtwagen naar de rommelmarkt hahaha
fijne dag hoor
Yolanda

Geartsje zei

Leuk zijn de foto's van de klompen. Echt puur Hollands. Als ze niet meer gedragen worden zijn ze altijd nog leuk om mee te decoreren.
Ik wens je een hele fijne koninginnedag en weekend toe. En succes met de verkoop op de koninginnemarkt!!

Groetjes van Geartsje

Loveforpiemonte zei

Tja ik heb wat met klompen. Mijn famillie komt uit Friesland en mijn pake droeg altijd klompen. Krijg er altijd positieve gevoelens bij, vandaar dat ik een tijd geleden ook zo blij was toen ik kleine rode afgesleten kinderklompjes op de kop tikte...
Leuk!!!
Fijne Koninginnedag,
Madelon

Haikey love of living zei

Prachtig deze verzameling klompen. Doet me denken aan vroeger toen.
Mijn opa liep op klompen :-)
Fijne dag morgen!

Madelief zei

Leuk al die klompen! Wens je veel plezier morgen!

Lieve groet, Madelief

Nieneke zei

Echt Hollands, die klompen! Veel succes morgen met de verkoop! Ik ga nu lekker op tijd erin, hoop morgen een goede slag te slaan...Nieneke

Linda zei

Hey
Het word vast een mooie dag, veel plezier morgen.

Lieve Groet , Linda

kienkele zei

Voor jou ook een hele gezellige Koninginnedag Patricia, en succes met de verkoop!
lieve groetjes, Tineke

G-STYLE zei

Hallo Patricia,
sharon wilde graag op de foto en vind het ook niet erg om op mijn blog te staan, vind ze zelfs wel leuk geloof ik............

Wat een leuke post over klompen deze keer , zo leuk dat je elke keer iets origineels hebt . Ik zelf heb nooit op klompen kunne lopen , vind het in dat opzicht echte"on-dingen" maar dat ze decoratief zijn , bewijs jij wel weer .

fijne dag morgen en ook alvast een prettig weekend gewenst , lieve groet Gea

It's me zei

Wat een leuke klompenpost !!

Succes in Nijmegen morgen een hele gezellige droge zonnige dag gewenst !!

Lieve groetjes Ria

Jeanet zei

Heerlijk die klopmpen.
De klompen van de kinderen heb ik ook bewaard.
Ik heb ze aan mijn schutting gehangen en er plantjes in gedaan.
Het nadeel daarvan is dat ze inmiddels van binnen helemaal doorgerot zijn maar zolang ze blijven hangen is het voor mij goed.

Heel veel succes vandaag op de vrijmarkt.

groetjes Jeaenet

alma zei

Hoi Patricia,

Wat een leuke verzameling klompen heb je bij elkaar verzameld. Die kleintjes zijn schattig ...ik heb er ook een berg van gehaald voor Japan!

Een hele fijne dag!

Groetjes
Almay

Les Cotrions zei

they are so lovely and typical Patricia! When I was 3 years old my mother bought a traditional dress in Amsterdam for carnival for me! I still have it and the photos where I'm wearing it!!!
Happy queen-day!
Vale

Unknown zei

hoi Patries,

bedankt voor de mooie foto!!!
Hij staat op mijn achtergrond...en wat die reclame betreft....kijk maar bij mijn tips!!!

XX Petra

Rumour has it zei

Die zwarte klompen hebben hét gewoon!! Echt mooi!
Ik was op 30 april in Sluis/Zeeuwsvlaanderen, maar daar was van het oranje gebeuren echt helemaal niets te bespeuren en een dame in de krantenwinkel zei zelfs dat het op die dag altijd leegloopt uit Sluis en erg stil is daar :D
Heb je een fijne dag gehad? Groetjes en tot gauw,
Marjolijn

G-STYLE zei

Fijne week in Limburg , tot later !
groetjes Gea

cecilia cavallini zei

Hallo, I have a button translater, now!!! Compliments Cecilia

Mayflower zei

Hoi Patricia, wat een leuke Hollandse Post en wat een mooie foto's. Mijn dochtertje liep vroeger ook op klompjes, jammer dat ik die niet heb bewaard. Ik vind de Delfstblauwe klompjes ook prachtig, wat zal je vriendin blij zijn met zo'n stukje Holland.
Lieve groet, Mea

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...